Premier čokolade (Art Ival): Svako od zaposlenih je majstor svog zanata

Premier čokolade (Art Ival)

Premier čokolade (Art Ival): Svako od zaposlenih je majstor svog zanata

Sa Tanjom Vučićević, vlasnicom kompanije Art Ival i brenda Premier, razgovarali smo o tome kako su ona i njen suprug započeli svoj poslovni put, kada su se odlučili da pokrenu sopstvenu proizvodnju ručno rađenih čokoladnih proizvoda i koliko je trenutna situacija ubrzala razvoj onlajn prodaje u njihovom poslu.

Sreća bi nas preplavila pri svakom i najmanjem uspehu, jer je naše preduzeće raslo zajedno sa našom decom. Naša slatka porodična Premier priča kaže da se celog života zapravo igramo, jer je rad sa čokoladom vrlo kreativan i uvek i svuda izaziva pozitivne emocije i osmehe na licima…

Premier čokolade (Art Ival)

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili za proizvode od čokolade?

Suprug i ja smo kao mladi bračni par osnovali preduzeće Art Ival d.o.o. 1992. godine, u vreme teških i turbulentnih godina za naš narod i zemlju. Osamdesetih i devedesetih godina bilo je teško, gotovo nemoguće zaposliti se u struci. Kada imate formiranu porodicu, kao mi u to vreme i dvoje male dece, nemate izbora, morate se boriti. Njih dvoje bili su naš najveći i jedini motiv za opstanak. U skladu sa tim, opredelili smo se za samostalnost, rešeni da radimo ono što najbolje umemo. A pitanje, da li ćemo uspeti, u tom trenutku uopšte nije bilo sporno, znali smo da moramo, jedino pitanje koje nam se nametalo je, da li da odemo (na poziv) iz zemlje ili da pokušamo raditi i stvarati nešto svoje ovde u svojoj zemlji. Odgovor znate. Nismo se nikada pokajali zbog takve odluke!

Početak je bio odlučujući za dalji tok našeg preduzetništva, jer smo započeli trgovinu kafe i ekskluzivnih konditorskih proizvoda, kojih nije bilo tada na našem tržištu, već smo ih uvozili. Krajnji cilj nam je bila proizvodnja, a logičan sled je proizvodnja čokoladnih konditorskih proizvoda.

I tako, nakon višegodišnjih priprema, edukacija kod nas i u svetu, nabavkom adekvatne opreme, uspeli smo ostvariti svoje snove 1996. godine, pokretanjem proizvodnje tri vrste proizvoda i to čokoladnih dražeja robne marke Premier.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla?

Možda će zvučati kao floskula, ali svaki početak je težak. Nismo puno znali o privatnom preduzetništvu koje u to vreme uopšte nije bilo popularno niti prisutno kod nas, a još manje smo znali o proizvodnoj delatnosti, koja je za nas dvoje bila misterija. Ono što vaši čitaoci moraju znati je informacija da u to vreme nije bilo lako doći do bilo kojih podataka kao danas, interenet skoro da nije postojao, tako da smo žargonski rečeno, sve morali „peške” raditi, što je oduzimalo puno vremena. Nije bilo transparentnosti i mogućnosti saznavanja i pronalaženja pravilnika, zakona, procedura i svih drugih bitnih informacija za posao.

Premier čokolade (Art Ival)

Koja je Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

To je svakako radost stvaranja porodične Premier priče, sreća koja bi nas preplavila pri svakom i najmanjem uspehu, rastu preduzeća zajedno sa našom decom sa kojima oduvek imamo otvorenu komunikaciju, razumevanje i toleranciju uz jasne granice, delegiranje obaveza, gde su i njih dvoje, u skladu sa godinama, imali svoje male obaveze, koje su im bile tada jako važne. Tako da ta naša slatka porodična Premier priča kaže, da se celoga života igramo, jer i rad sa čokoladom je vrlo kreativan, što je neki vid malo ozbiljnije igre, ali definitivno ona uvek i svuda izaziva pozitivne emocije i osmehe na licima, pa i nama koji radimo sa hranom Bogova…

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Mislim da svako vreme koje je iza nas zaslužuje upravo te poteze koje smo pravili, jer smo na naš način polako, prilično intuitivno i sigurno krčili naš poslovni put, stvarajući jak i prepoznatljiv brend Premier, koji je danas postao sinonim za kvalitet, a naše preduzeće postavili na sigurne noge. Ne bih ništa generalno radila drugačije, osim veće lične edukacije i učenja više jezika, ali nikada nije kasno, jer su danas mogućnosti veće i dostupnije nego u vreme kada smo mi počinjali. S obzirom da smo opstali u Srbiji sve ove godine, mislim da nismo mnogo grešili.

Premier čokolade (Art Ival)

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Bile su to čokoladne draže bombone sa lešnikom, bademom i suvim grožđem. I danas je draže sa lešnikom jedan od naših najtraženijih Premier proizvoda.

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Današnji asortiman čini široka paleta proizvoda, jer osim činjenice da Premier proizvode možete pronaći u svim većim trgovnskim lancima u Srbiji, najveći, odnosno celokupan asortiman, može se pronaći u našoj čokolateriji na Obilićevom vencu, u srcu Beograda, a paletu proizvoda čini preko 200 jedinstvenih čokoladnih delicija.

Svakako je Čokoladna kobasica jedan od neobičnijih proizvoda, zatim Kraljevski krem, koji u sebi sadrži preko 50% lešnika i za njega možemo reći da je savršen čokoladni proizvod. Tu je i bombonjera Paleta, koja se može pronaći i u svim većim trgovinskim lancima širom Srbije i koja je jedan od najprodavanijih proizvoda. Spomenućemo i selekciju čokolada  koja u sebi ima preko 35 različitih vrsta i neizostavne su praline, preko 40 različitih oblika i ukusa, od kojih naši kupci sami mogu napraviti svoje jedinstvene bombonjere u našoj čokolateriji. Tu je i kolekcija AvantGarde čokolada, kreativna linija luksuzno ručno rađenih čokolada, koje smo osmislili u saradnji sa francuskim šefom po imenu Philippe Marand, koju ćemo i dalje razvijati kao podbrend Premier čokolade.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Tajna izvrsnosti Premier proizvoda krije se u ručnoj izradi i predanom radu tima majstora, tako da slobodno možemo reći da je zaštitni znak Art Ival-a ručna proizvodnja. Majstori Art Ivala su svi zaposleni – od Dušana koji prebira lešnik po lešnik, zrno po zrno svake sirovine koja uđe u Art Ival, preko naših čokolatijera Damira, Dejana i Aleksandre, pomoćnih radnica Danijele, Violete i Suzane, do naših dama Ivane, Dragice, Jasne, Marije koje to divno upakuju i šefa proizvodnje Miljana, koji sve nadzire, jer poznaje svaku kariku u procesima proizvodnje, do vrsnih tehnološkinja, direktorki i divnih dama Jelene i Dragane. Ključan je kontinuitet u održavanju kvaliteta. Nikada nismo želeli da odstupimo od toga zbog veće zarade ili razlike u ceni, već smo bez kompromisa tražili samo najbolje sirovine, ali i uvek vodili računa i o dizajnu i kvalitetu ambalaže. Dakle, kvalitet pre kvantiteta, time se upravljamo i ljudi to umeju da prepozanju i cene.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Situacija koja je aktuelna u prethodnih godinu i po dana na globalnom nivou, uticala je i na poslovanje naše kompanije, kako u negativnom, tako i u pozitivnom smislu. Zvuči čudno, ali evo objašnjenja. Naime, u prvom momentu smo bili primorani da u potpunosti prekinemo sa radom, obustavljena je proizvodnja, rad naše čokolaterije, sve je stalo na skoro 3 meseca. U ta tri meseca smo pratili situaciju, razmišljali o novim proizvodima i nastavili sa pokretanjem online shop-a, o kome smo razmišljali duže vreme i eto ispostavilo se da nas je ova situacija ubrzala da ono što smo planirali duže vreme, konačno sprovedemo u delo.

Premier čokolade (Art Ival)

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Prethodna godina nam je svima pokazala kolika je moć online prodaje. U našem slučaju postoji letnji period, koji je nezgodan za transport proizvoda van Beograda, s obzirom da se radi o osetljivim proizvodima, ali se trudimo da barem na teritoriji Beograda naša isporuka funkcioniše i u letnjim danima.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Društvene mreže su postale veoma važan segment kada je predstavljanje brenda u pitanju. Mi imamo privilegiju da radimo sa odličnim timom na čelu sa dizajnerkom Vesnom Jovanović, koja naše proizvode putem fotografije odlično prikazuje, a čast nam je da se naši kupci uvere da ono što su videli na društvenim mrežama zaista tako i izgleda u našoj čokolateriji. Putem društvenih mreža se širi svesnost o postojanju brenda, na taj način se širi krug ljudi upoznat sa onim što mi stvaramo, dok su ranije preporuke bile „od usta do usta”. Sada je situacija takva da je potrebno da budete pristutni u tom online svetu, između ostalog na taj način ljudi brže mogu doći i do informacija o našim proizvodima.

Premier čokolade (Art Ival)

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Kao i uvek, spremamo nešto novo, u skladu sa trendovima u svetu hrane, a to je zdrava ishrana, bez dodatog šećera. Kreirali smo novi brend „Puro” (na italijanskom – čisto, sirovo), koji planiramo da razvijamo narednih godina. Kao prvi „Puro” proizvodi biće raw barovi, odnosno sirove štanglice (u našem slučaju kockice) od urmi, smokvi, kakaoa, bez termičke obrade. Asortiman ćemo upotpuniti čokoladama bez dodatog šećera, a kasnije dopunjavati drugim zdravijim proizvodima.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Danas je mnogo teže pokrenuti sopstveni biznis u odnosu na vreme kada smo mi počinjali, jer u startu nema improvizacije, ne prolazi amaterizam već isključivo profesionalizam. A u moru jakih preduzeća, teško je, ali izvodljivo plivati, jer svaka greška dovodi do malog gutanja mulja i mogućeg utapanja, ali u zavisnosti od snage, znanja, volje i najviše ljubavi prema poslu i želje za radom, moguće je izdići se i nastaviti dalje, još snažnije. Moja preporuka je da svakako dobro sagledaju/izmere stanje na tržištu, razviju svoj biznis plan i krenu hrabro korak po korak bez žurbe, uz poštovanje svih zakonskih normi i okvira, jer kažu, da bi neko postao poznat preko noći potrebno je da prođe bar 20 godina.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *