Pivara Krugher i Brent: Ne napredovati znači nazadovati

Krugher i Brent

Pivara Krugher i Brent: Ne napredovati znači nazadovati

Pivara Krugher i Brent pokrenuta je u vreme kad nije bilo jasno definisane regulative za male i privatne pivare, kada su piva sadržala dosta kukuruza i kada na tržištu nije bilo toliko dobrog piva. Sve su to bili jasni znaci za osnivače Krughera i Brenta da tržište treba da se menja.

Na početku našeg rada nije bilo interneta, mobilnih telefona i slično, te smo se reklamirali u novinama, na radiju, lokalnoj televiziji. Prvi bilbord u našem gradu bio je naš. Sa društvenim mrežama se svakako širi raspon informacija i brže se dolazi do njih.

Krugher i Brent

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstvenu pivaru?

To je bio period dobrih uslova za ulaganje. Hteli smo da porodični kapital uložimo u proizvodnju. Boravak u SAD-u nas je upoznao sa craft pivom, a u tom periodu je nedostajalo dobrog piva kod nas. Tadašnje velike pivare su većinom pravile pivo sa velikim procentom kukuruza, a mi smo hteli da to promenimo i unesemo nešto novo. Da upoznamo ljude sa drugačijim i boljim kvalitetom. Pokušali smo i uspeli smo u tome.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Sama činjenica da je ovo bila prva privatna pivara u tadašnjoj socijalističkoj Jugoslaviji, u kojoj još nije bila zakonski zaokružena regulativa za postojanje privatnih i malih pivara (što je tek u skorije vreme regulisano), procedure i uslovi za otvaranje su bili kao kod svake velike pivare, što je za mnoge stvari nepotrebno otežavalo proces poslovanja. A kako se proizvodni pogon nalazi na imanju naše porodične kuće trebalo je i dosta promena i ulaganja da bismo dobili dozvolu za rad. Sam početak našeg rada poklopio se sa početkom ratova na ovim prostorima. Nismo mogli formirati cenu koju smo želeli, jer je cena piva utvrđivana uz odobrenje nadležnog ministarstva, za sve pivare. Tako da smo i mi bili u istom „košu”, tretirali su nas kao da se radi o velikoj pivari koja snabdeva tržište cele Jugoslavije, a ne porodičnom pogonu koji može da proizvede najviše 2.000 litara piva dnevno.

Lepe uspomene su vezane za uzbuđenje, jer smo pokretali nešto novo, što do tada na ovim prostorima nije postojalo. Podrška naših prijatelja svakako je nešto što rado čuvamo u sećanju.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Ako bismo mogli da vratimo vreme, a da imamo sadašnje iskustvo, verovatno bismo preskočili neke stvari, a neke više unapredili. U svakom slučaju u pitanju su sitnice. Mi smo učili i rasli tokom veoma teškog perioda na ovim prostorima, ali to nam je bila baš velika škola i pomogla nam je u snalaženju kasnije.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Prvi proizvod je bilo svetlo klasično lager pivo, rađeno po starom češkom receptu, prilagođeno našoj proizvodnji. Nazvali smo ga jednostavno Lager. Nije tu smelo biti previše eksperimentisanja, trebalo je pivo što više približiti ljudima koji su navikli na industrijska piva koja su najvećim delom sadržala kukuruz. Zbog sankcija i tadašnjih uslova nismo mogli nastaviti sa nabavkom tih sirovina, pa smo prešli na bavarski tip piva.

To prvo originalno pivo više nije u proizvodnji. Prošlo je tri decenije od tada, mnoge stvari su se promenile, a sa njima i naša ponuda.

Krugher i Brent

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Današnji stalni asortiman možete pogledati na našem sajtu.

On obuhvata 4 vrste piva koja prodajemo i u flašama i u burićima, kao i jedno koje je dostupno samo u burićima. Takođe, imamo dva sezonska piva. Svake godine na letnjim pivskim festivalima se trudimo da obradujemo naše kupce novom vrstom piva. Nažalost, prošle i ove godine nije bilo festivala, pa tako ni nove vrste piva.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Pivo koje je je postalo naš zaštitni znak je RED BEER.

Svesno smo ga kreirali, jer smo hteli da napravimo pivo kakvo nije postojalo na našem tržištu, a naš trud i rizik se isplatio. Tada je nastalo crveno pivo koje je veoma popularno na našim prostorima. To je doppelbock pivo rađeno po uzoru na zimska piva starih nemačkih manastira. Tamno je i jako, jer ima veliki procenat alkohola (8%), a više vrsta prženog slada mu daje specifičan ukus. Koristi se više vrsta prženog slada koji se prži po našem zahtevu i receptu.

Krugher i Brent

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Trenutna situacija je sve poremetila i u poslovnom i u privatnom životu. Kod nas se sve prepliće, jer se porodično bavimo ovim poslom, koji se, kao što sam već napomenula, nalazi na našem imanju. Veliki deo proizvodnje je usmeren na festivale i kafiće/restorane koji skoro da i nisu radili. Nažalost, mnogi su se i zatvorili. Trenutno ne razmišljamo o nekom proizvodnom razvoju, već kao i većina kolega o opstanku.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Veoma važna. Baš zbog ove pandemije, ljudi su se usmerili na online kupovinu, a to će mnogima ostati kao navika. I sami smo razvili ovaj način prodaje.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Imaju značajan doprinos, naročito u ovo vreme pandemije kada su socijalni kontakti svedeni na minimum i ljudi mnogo više vremena provode onlajn. Možemo napraviti paralelu sa početkom našeg rada. Tada nije bilo interneta, mobilnih telefona, reklamirali smo se u novinama, na radiju, lokalnoj televiziji. Prvi bilbord u našem gradu je bio naš. Sa društvenim mrežama je širi raspon informacija i brže se dolazi do njih.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Od osnivanja, naš moto je „Non progredi est regredi”, što je u prevodu „Ne napredovati znači nazadovati”. Tako da imamo u planu neke novine kao i nove proizvode, iako ne i trenutnu nameru da ih proizvodimo. Bar dok se ne stabilizuje tržište i celokupna situacija.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Prvo da dobro razmisle i da se raspitaju o svemu. Postoji mnogo oblasti koje su prezasićene i teško je izboriti se sa tolikom konkurencijom u današnje vreme. Ako započinju nešto, nek se fokusiraju na biznis kojeg ima malo i kog nema u njihovoj okolini. Osim finansija, potrebno je imati veliko srce, hrabrost, originalnost i biti spreman na rizik.

Krugher i Brent



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.