Konak kneginje Ljubice

MUZEJ GRADA BEOGRADA

Pozivamo vas da posetite muzejske jedinice koje su u sastavu Muzeja grada Beograda

Konak knjeginje Ljubice
Muzej Ive Andrića
Muzej Jovana Cvijića
Muzej Paje Jovanovića
Zbirka Ikona Sekulić
Arheološko nalazište Belo brdo u Vinči
Muzej Banjičkog logora
Muzej Mladenovac
Resavska

Konak kneginje Ljubice

Konak kneginje Ljubice je posebna jedinica u sastavu Muzeja grada Beograda. Naziv je dobio po kneginji Ljubici (†1843), supruzi kneza Miloša Obrenovića. Kao spomenik od izuzetne istorijske i arhitektonske vrednosti, ubraja se među malobrojna sačuvana zdanja iz vremena prve vladavine kneza Miloša. Sagrađen je u razdoblju od 1829. do 1831. godine, po planovima zvaničnog kneževog graditelja Hadži Nikole Živkovića. Podignut je sa namerom da bude reprezentativni dvor srpskog kneza i vladajuće dinastije. Međutim, zbog blizine tadašnjeg turskog garnizona na Kalemegdanu, knez Miloš je retko boravio u ovom zdanju. Svoju primarnu namenu Konak je u punoj meri ostvario tek tokom prve vladavine kneza Mihaila (1839–1842), kada je služio kao njegova rezidencija.
Nakon proterivanja dinastije Obrenovića iz Kneževine Srbije (1842), zgradu Konaka su tokom narednih stotinu i trideset godina koristile i prema svojim potrebama uređivale različite državne ustanove. Na zahtev stručne i kulturne javnosti, uprava grada Beograda je tokom sedamdesetih godina 20. veka sprovela postupak kojim je zgrada Konaka, u skladu sa svojim istorijskim, umetničkim i spomeničkim nasleđem, dobila novu namenu i postala muzej. Nakon sprovođenja sanacije i rekonstrukcije, zgrada Konaka je 1980. godine ušla u sastav Muzeja grada Beograda, kao posebna jedinica, a iste godine otvorena je i stalna muzejska postavka, kod nazivom: „Enterijeri beogradskih kuća 19. veka”.
Stalnu postavku Konaka čini reprezentativni izbor eksponata iz zbirki Muzeja grada Beograda. Izloženi predmeti su najvećim delom nastali tokom 19. veka, kao plod tadašnjeg stvaralaštva u oblasti likovnih i primenjenih umetnosti, odnosno kao proizvod domaće i šire evropske umetničko-zanatske proizvodnje. Najveći deo eksponata je izvorno pripadao dinastiji Obrenović i pojedinim viđenijim građanskim porodicama. Stalna muzejska postavka u Konaku kneginje Ljubice omogućava posetiocima da steknu uvid na način života i stanovanja viših građanskih slojeva u devetnaestovekovnom Beogradu.

Radno vreme:
Ponedeljak: zatvoren
Utorak, sreda, četvrtak i subota: 10-17 časova
Petak: 10-18 časova
Nedelja: 10-14 časova

Kontakt informacije:
Adresa: Kneza Sime Markovića 8
Tel: 011 263 82 64
Mejl: office@mgb.org.rs
Ulaznica: 200 din.
Povlašćeni studenti, đaci i penzioneri: 100 din.

Na kafi kod kneginje Ljubice:
Muzejska predstava u Konaku kneginje Ljubice

Monodrama „Na kafi kod kneginje Ljubice” je predstava u obliku muzejskog teatra, koja je nastala pre deset godina i od tada se uspešno izvodi u autentičnom ambijentu Konaka kneginje Ljubice. Dolaskom na ovu predstavu, posetioci dobijaju jedinstvenu mogućnost da u izvornom ambijentu iz 19. veka budu provedeni kroz životnu ispovest kneginje Ljubice Obrenović, uz tradicionalno posluženje kafom i ratlukom. U sklopu predstave, posetiocima se pruža prilika da na upečatljiv i interaktivan način upoznaju prvu kneginju obnovljene Srbije. Krećući se kroz odaje starog Konaka, posetioci će na zanimljiv način biti upoznavani sa najznačajnijim događajima i ličnostima iz vremena kneza Miloša Obrenovića, a takođe će imati priliku da saznaju i detalje ličnog, porodičnog i bračnog života kneževskog para, uključujući i zanimljivosti o kneževim neverstvima. Tokom obilaska Konaka, posetioci će se upoznati i sa načinom opremanja građanskih domova u Kneževini Srbiji tokom prve polovine 19. veka, a saznaće i razne zanimljivosti o tadašnjem odevanju, vaspitanju dece i drugim aspektima svakodnevnog života.
Monodramu izvodi:
Nataša Popovska, viši kustos Muzeja grada Beograda
Informacije za posetioce:
Monodrama „Na kafi kod kneginje Ljubice” izvodi se na srpskom ili engleskom jeziku. Izvođenje na srpskom jeziku održava se u dva redovna termina: svake druge i četvrte nedelje u mesecu, u prostorijama Konaka kneginje Ljubice, sa početkom u 14 časova. Pored redovnih, moguće je organizovati i vanredne termine, po dogovoru sa zainteresovanim grupama. Posebna izvođenja na engleskom jeziku takođe se organizuju u specijalnim terminima, prema dogovoru sa zainteresovanim stranama.
Predstava traje sat vremena, nakon čega posetioci mogu obići ceo Konak i pogledati stalnu izložbenu postavku pod nazivom: „Enterijeri beogradskih kuća 19. veka”. U Konak je neophodno doći najmanje 10 minuta pre početka predstave. Broj mesta je ograničen na 45 po terminu. Predstava se preporučuje osobama starijim od 10 godina. Nije dozvoljeno simultano prevođenje tokom trajanja monodrame.
Cena ulaznice je 450 dinara, a ulazne karte se mogu kupiti na blagajni Konaka kneginje Ljubice ili na posebnim prodajnim mestima (https://www.tickets.rs/partners), kao i online, na sajtu:www.tickets.rs.

Izlaganje slike Kosovka devojka Uroša Predića u Konaku knjeginje Lubice
Kneza Sime Markovića 8
Jednu od najpoznatijih slika u istoriji srpske umetnosti i kulture Kosovku devojku, naslikao je čuveni slikar Uroš Predić (1857–1953).
Sliku je poručilo Kolo srpskih sestara, žensko društvo osnovano 1903. godine u Beogradu, koje se bavilo humanitarnim radom. Nastala je na osnovu crteža iz 1914. godine, a kao inspiracija za sliku Urošu Prediću poslužila je narodna pesma Kosovka devojka, koju je smatrao jednom od najlepših u istoriji srpske književnosti.
Predić je naslikao idealizovani prikaz epske junakinje, Kosovke devojke, koja „vida rane smrtno pogođenom Orloviću Pavlu”. S obzirom da je nastala u vreme Prvog svetskog rata, slika se može tumačiti kao univerzalna scena stradanja u ratno vreme, a Kosovka devojka kao prva bolničarka. Na taj način, umetnik je naslikao opšteljudsku tragediju koja prati sve velike ratne sukobe, a u likovima Kosovke devojke i Orlovića Pavla prikazao je srpski narod i njegove patnje u ratu.
Slika je ubrzo nakon nastanka stekla veliku popularnost i bila štampana na razglednicama koje su prodavane u humanitarne svrhe. Otkupljena je od knjižarskog preduzeća „Polet” 1940. godine i od tada se čuva u Muzeju grada Beograda.
Radno vreme: ponedeljak: zatvoren, utorak, sreda, četvrtak i subota: 10-17 časova, petak: 10-18 časova, nedelja: 10-14 časova. Kontakt: 011/2638 264

Izložba u Konaku knjeginje Ljubice: Savet 20. Bijenale keramike Beograd
02.11 – 15.11.
Savet 20. Bijenale keramike Beograd se kao organizator veoma ponosi što će i ove godine postavka biti skup različitih kreativnih, uspešno realizovanih ideja i rešenja. Pored monumentalnih kompozicija, zidnih, podnih i prostornih instalacija, podjednako važno mesto na ovogodišnjoj postavci zauzimaju keramoskulpture (figuracija, geometrijska i lirska apstrakcija), dekorativne forme i posudna keramika. Osnovni materijal – keramika (kamenina, porcelan, majolika, terakota…) je na pojedinim eksponatima oplemenjen i nekim drugim materijalima (staklo, metal, drvo, pesak, žica, kamen)
Heterogenost ove izložbe je baza na kojoj se temelji Bijenale keramika, a inventivnost, svežina ideja, pozitivna stvaralačka energija, entuzijazam, sloboda umetničkog izražavanja, istraživački duh, kreativnost i mašta doprinose da svi radovi čine jednu jedinstvenu i impresivnu celinu.

Muzej Ive Andrića

Ivo Andrić (Travnik, 1892 – Beograd, 1975) odrastao je u Višegradu, školovao se u Sarajevu, Zagrebu, Beču, Krakovu, tamnovao u austrougarskim zatvorima kao pripadnik organizacije Mlada Bosna. Godine 1919. postaje građanin Beograda i stupa u diplomatsku službu, u kojoj ostaje sve do izbijanja Drugog svetskog rata. U međuvremenu, 1924. godine, doktorirao je na Univerzitetu u Gracu, sa temom iz oblasti filozofskih nauka. Autor je nekoliko značajnih romana, više dela pripovedačke proze i lirsko-filozofske poezije, eseja i kritika. Godine 1961. dobija Nobelovu nagradu za književnost. Svoje najznačajnije romane („Na Drini ćuprija”, „Gospođica” i „Travnička hronika”) napisao je u Beogradu, tokom okupacije 1941–1945.
Spomen-muzej Ive Andrića otvoren je 1976, u stanu na Andrićevom vencu, u kome je pisac, sa suprugom Milicom Babić, kostimografom Narodnog pozorišta, živeo od 1958. godine. Sačuvani su nekadašnji raspored i izgled ulaznog hola, salona i Andrićeve radne sobe. U preostalom adaptiranom prostoru otvorena je stalna postavka, koja hronološki prati život i stvaralaštvo laureata Nobelove nagrade.
Radna soba Ive Andrića je do danas sačuvana u autentičnom izgledu. Biblioteka Ive Andrića, koja se nalazi u njegovoj radnoj sobi, broji 4502 knjige. Slike, akvareli i crteži izloženi u salonu i radnoj sobi deo su bogate kolekcije sačuvane u Andrićevoj zaostavštini. Među potpisanim umetnicima su najznačajnija imena srpskog i jugoslovenskog slikarstva XX veka – Petar Lubarda, Peđa Milosavljević, Milo Milunović, Ignjat Job, Stojan Aralica, Nedeljko Gvozdenović, Vojislav Stanić i drugi.
Izložbena postavka sažeto predstavlja životni i stvaralački opus Andrića, diplomate i pisca. Fotografije, dokumenti, rukopisi, prepiska i knjige obeležavaju značajne datume i događaje, pružajući istovremeno dragocenu sliku i o Andrićevim savremenicima – književnicima, umetnicima, političarima, novinarima i prijateljima.

Radno vreme:
Ponedeljak: zatvoren
Utorak, sreda, četvrtak i subota: 10-17 časova
Petak: 10-18 časova
Nedelja: 10-14 časova

Kontakt informacije:
Adresa: Andrićev venac 8, I sprat
Tel: 011 323 83 97
Mejl: office@mgb.org.rs
Ulaznica: 200 dinara
Povlašćeni (đaci, studenti, nezaposleni i penzioneri): 100 dinara
Grupe: Na svakih deset posetilaca u grupi izdaju se dve besplatne ulaznice. Ovo se ne odnosi na povlašćene kategorije.
Besplatan ulaz: svaka poslednja subota u mesecu; deca mlađa od 7 godina, posetioci sa invaliditetom sa pratiocem, članovi MDS i ICOM-a i vlasnici kartica EURO<26 i ISIC;

Muzej Jovana Cvijića

Jovan Cvijić (Loznica, 1865 – Beograd, 1927) osnivač je savremene jugoslovenske geografije, prvi moderno obrazovan naučnik Srbije. Cvijić je bio doživotni predsednik Srpske Kraljevske Akademije, rektor prvog srpskog Univerziteta, osnovao je prve geografske ustanove na Balkanu: Geografski zavod i Srpsko geografsko društvo. Doprineo je osnivanju Univerzitetske biblioteke u Beogradu i novih fakulteta u Beogradu, Skoplju i Subotici. Član je najznačajnijih evropskih akademija nauka, dobitnik brojnih priznanja (zlatna medalja Američkog geografskog društva, zlatna medalja Sorbone, Francuska Legija časti…).
Memorijalni muzej Jovana Cvijića otvoren je u kući u kojoj je veliki geograf i naučnik živeo i radio. Nalazi se na Kopitarevoj gradini, u više od sto godina starom kulturno-istorijskom jezgru u centru grada, a sagrađena je 1905. godine po nacrtima i željama samog Cvijića. Cvijićeva kuća sa baštom koja se izdvaja lepotom i retkim biljnim vrstama još uvek odražava duh vremena s početka XX veka.
Prateći svoj mladalački moto „Studirati nogama a ne u kabinetu”, veliki istraživač i putnik rezultate svoje neobične naučne ekspedicije oslikao je i u ambijentu svoje kuće. Cvijić je, posedujući i osećaj za umetnost i moderno, od Dragutina Inkiostrija Medenjaka naručio izradu celokupnog enterijera svoje kuće, čiji je svaki detalj dizajniran u maniru tada vrlo popularnog stila u Evropi, secesiji, koja je ovde obogaćena elementima srpske nacionalne primenjene umetnosti. Autentičan izgled su zadržale i salon i soba Cvijićeve supruge Ljubice. U preostalom delu Cvijićeve kuće postavljena je izložba o životu, brojnim putovanjima i istraživačkom radu ovog velikog naučnika i avanturiste.

Radno vreme:
Ponedeljak: zatvoren
Utorak, sreda, četvrtak i subota: 10-17 časova
Petak: 10-18 časova
Nedelja: 10-14 časova
Kontakt informacije:
Adresa: Jelene Ćetković 5
Tel: 011 322 31 26
Mejl: office@mgb.org.rs
Ulaznica: 200 dinara
Povlašćeni (đaci, studenti, nezaposleni i penzioneri): 100 dinara
Grupe: Na svakih deset posetilaca u grupi izdaju se dve besplatne ulaznice. Ovo se ne odnosi na povlašćene kategorije.
Besplatan ulaz: svaka poslednja subota u mesecu; deca mlađa od 7 godina, posetioci sa invaliditetom sa pratiocem, članovi MDS i ICOM-a i vlasnici kartica EURO<26 i ISIC;

Muzej Paje Jovanovića

Pavle (Paja) Jovanović (1859–1957) bio je jedan od najistaknutijih srpskih slikara s kraja 19. i u prvoj polovini 20. veka. Poreklom iz Vršca, školovan na Akademiji likovnih umetnosti u Beču, Paja Jovanović je stekao veliku internacionalnu slavu. Živeo je i stvarao u Londonu, Parizu, Minhenu i Beču. Godine 1888. izabran je za člana Srpske Kraljevske akademije.
U svojoj dugoj umetničkoj karijeri ostvario je izuzetna dela koja su dobila mnoge nagrade i bila izlagana širom sveta: istorijske kompozicije (Seoba Srba, Krunisanje cara Dušana/Proglašenje Dušanovog zakona, Takovski ustanak, Furor Teutonicus), žanr scene (Kićenje neveste, Borba petlova, Mačevanje) i veliki broj portreta poznatih ličnosti (Mihailo Pupin, kralj Aleksandar i kraljica Marija Karađorđević). Bavio se i crkvenim slikarstvom, izvodeći ikonostase u crkvama u Dolovu i Novom Sadu.
Pred kraj života, želeo je da ostavi Gradu Beogradu, kako je govorio „ono što bi vredelo čuvati” od njegovog rada i alata, kako bi se napravio jedan atelje, soba majstora slikara, zanimljiva za gledaoce koji bi želeli da saznaju više o njemu i njegovom delu. Stalna postavka Muzeja Paje Jovanovića izvedena je na osnovu enterijera umetnikovog ateljea u Beču, u kome je stvarao od 1895. do 1938. godine. Bečki atelje Paje Jovanovića bio je opremljen slikama, luksuznim komadima nameštaja, biljurnim ogledalom, bronzanim skulpturama francuskih umetnika i skupocenim predmetima primenjene umetnosti. Većina tih predmeta danas je deo stalne muzejske postavke.
Muzej Paje Jovanovića otvoren je 1970. Slikarev Legat je 1972. godine dopunjen poklonom njegove supruge, modela i muze, Hermine (Muni) Dauber Jovanović, koja je Muzeju grada Beograda ostavila 11 umetnikovih slika iz privatne kolekcije i više komada stilskog nameštaja.

Radno vreme:
Petak: 10-18 časova
Subota: 10-17 časova
Nedelja: 10-14 časova
Kontakt informacije:
Adresa: Kralja Milana 21, IV sprat
Tel: 011 334 01 76
Mejl: office@mgb.org.rs
Ulaznica: 200 dinara
Povlašćeni (đaci, studenti, nezaposleni i penzioneri): 100 dinara
Grupe: Na svakih deset posetilaca u grupi izdaju se dve besplatne ulaznice. Ovo se ne odnosi na povlašćene kategorije.
Besplatan ulaz: svaka poslednja subota u mesecu; deca mlađa od 7 godina, posetioci sa invaliditetom sa pratiocem, članovi MDS i ICOM-a i vlasnici kartica EURO<26 i ISIC; studenti istorije, istorije umetnosti, etnologije, arheologije, arhitekture i umetničkih fakulteta.

Zbirka ikona Sekulić

U domu kolekcionara i legatora Milana i Pave Sekulić, u autentičnom enterijeru iz međuratnog perioda, nalazi se dragocena zbirka ikona, slika i predmeta primenjene umetnosti. Zbirku čini kolekcija od 165 ikona koje su nastajale od XV do XX veka, na prostoru Srbije, Makedonije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Italije, Grčke i Rusije. Ovo je ujedno i jedna od najvećih kolekcija ikona koju je u Srbiji moguće videti na jednom mestu.
Slikarstvo XIX veka predstavljeno je portretima Konstantina Danila, Pavela Đurkovića i Arsenija Teodorovića i religioznim kompozicijama Franca Antona Maulperča, Stevana Aleksića, Jovana Kljajića i drugih, a slikarstvo XX veka pejzažima Jovana Bijelića, Marka Čelebonovića i Ignjata Joba.
Milan Sekulić (1895–1970) bio je arhitekta, preduzimač i kolekcionar. Pripadao je Grupi arhitekata modernog pravca. Podigao je više od 200 objekata u Beogradu, Novom Sadu, Šapcu, Smederevu, Smederevskoj Palanci i Bijeljini. Učestvovao je u nekim od najvećih građevinskih poduhvata svog vremena, kao što su Palata „Albanija“ i stara zgrada dnevnog lista „Politika”.
Pored arhitektonske i preduzimačke delatnosti, Milan Sekulić se bavio i kolekcionarstvom. U supruzi Pavi (rođ. Baić, 1893–1980) našao je veliku podršku. Po njihovoj želji, kolekcija ikona i drugih predmeta je predata na čuvanje Gradu Beogradu 1970. godine, a deceniju kasnije ustupljena je Muzeju grada Beograda, u čijem sastavu se i danas nalazi.

Radno vreme:
Petak: 10-18 časova
Subota: 10-17 časova
Nedelja: 10-14 časova
Kontakt informacije:
Adresa: Uzun Mirkova 5, I sprat
Tel: 011 263 08 25
Mejl: office@mgb.org.rs
Ulaznica: 200 dinara
Povlašćeni (đaci, studenti, nezaposleni i penzioneri): 100 dinara
Grupe: Na svakih deset posetilaca u grupi izdaju se dve besplatne ulaznice. Ovo se ne odnosi na povlašćene kategorije.
Besplatan ulaz: svaka poslednja subota u mesecu; deca mlađa od 7 godina, posetioci sa invaliditetom sa pratiocem, članovi MDS i ICOM-a i vlasnici kartica EURO<26 i ISIC; studenti istorije, istorije umetnosti, etnologije, arheologije, arhitekture i umetničkih fakulteta.

Muzej Banjičkog logora

Muzej Banjičkog logora je posebna organizaciona jedinica u sastavu Muzeja grada Beograda. Posvećen je uspomeni na žrtve nacističkog koncentracionog logora, koji je postojao na Banjici tokom Drugog svetskog rata, u razdoblju od 1941. do 1944. godine. Prvobitna muzejska postavka otvorena je 1969. godine, a nova koncepcija je realizovana 1983. godine. Potonji istraživački rezultati su 2001. godine omogućili dodatno proširivanje postavke, koja se sastoji od raznorodne dokumentarne građe, počevši od plakata i fotografija, preko delova logorskog inventara,do sačuvanih ličnih predmeta, originalnih crteža, skica i ručnih radova logoraša. U sklopu muzejske postavke izloženo je oko 400 eksponata. Posebno se izdvaja memorijalna sala u kojoj je rekonstruisan ambijent logoraške sobe, a u središnjem delu postavke se nalazi i detaljna maketa logorskog kompleksa.

Muzej neguje kulturu sećanja na Banjički logor, koji je osnovan u julu 1941. godine u zgradi bivšeg 18. pešadijskog puka Vojske Kraljevine Jugoslavije. Tokom naredne tri godine, kroz logor je prošlo oko 24.000 zatvorenika, uglavnom Srba, Jevreja i Roma, kao i pripadnika drugih naroda. Do danas je identifikovano oko 4.200 streljanih logoraša. Tom spisku treba pridodati i hiljade zatočenika koji su iz ovog logora bili deportovani u slične logore širom Evrope. Banjički logor je raspušten početkom oktobra 1944. godine, uoči oslobođenja Beograda.

Radno vreme: četvrtak, petak i subota: 10-17 časova

Kontakt informacije:
Adresa: Pavla Jurišića Šturma 33
Tel: 011 / 263-08-25
Mejl: office@mgb.org.rs
Cene ulaznica:
Standardna ulaznica: 200 dinara
Povlašćeni: 100 dinara (učenici osnovnih i srednjih škola, studenti viših škola i fakulteta, nezaposlena lica i penzioneri)
Grupe: Na svakih deset posetilaca u grupi izdaju se dve besplatne ulaznice. Ovo se ne odnosi na povlašćene kategorije.
Besplatan ulaz: svaka poslednja subota u mesecu; deca mlađa od sedam godina, lica sa posebnim potrebama(uključujući i pratioce), članovi Muzejskog društva Srbije i ICOM-a, kao i vlasnici kartica EURO<26 i ISIC.

Resavska

Zgrada nekadašnje Vojne akademije izgrađena je prema projektu arhitekte Dimitrija T. Leka, u duhu neorenesansne arhitekture. Prvi deo zgrade prema Resavskoj i Birčaninovoj ulici, podignut je 1899, a drugi, ka Nemanjinoj ulici, dograđen je nakon Prvog svetskog rata.

Postojeći enterijer zgrade nekadašnje Vojne akademije koristi se kao izložbeni prostor za potrebe Muzeja grada Beograda i drugih ustanova i pojedinaca .

Izložbe:
„1 slikar, 10 fotografa, 20 umetničkih dela” 15.10 – 15.11.2020.

U saradnji sa Muzejem grada Beograda Color Media Communication nastavlja popularizaciju slavnih jugoslovenskih i srpskih slikara uz angažman savremenih fotografa.
Izložba „Jedan slikar, 10 fotografa, 20 umetničkih dela” koncipirana je tako da će se odabrana dela Paje Jovanovića nalaziti na zidovima muzeja, a fotografije inspirasane njima na štafelajima ispred njegovih slika.
Fotografi koji će stvarati svoje radove inspirasani delima Paje Jovanovića su: Nebojša Babić, Miša Obradović, Monika Pavlović, Miloš Nadaždin, Jelena Jovanov, Sever Zolak, Marko Krunić, Vukica Mikača, Radivoj Hadžić, Jaroslav Pap.

Izložba: „Radost je ozbiljna tema” 07.12 – 30.12.

Za kraj ove godine u prostoru Muzeju grada Beograda u Resavskoj ulici, planirana je samostalna izložba Jelene Blečić. Poslednje izložbe imala je u Francuskoj, Hrvatskoj, Crnoj gori, Danskoj, Sloveniji. 7. decembra bićemo u prilici da pođemo na putovanje u zemlju boja i radosti. Tema Jelenine umetnosti je integritet individue, povratak na njena potopljena prava, reč je o posvećenom poštovanju sreće kao izvora svih prirodnih stimulansa. Imajući na umu kao i mnogi danas koliko je kriza indetiteta individue globalno izdominirala, kao i kriza očuvanja nasleđa i tradicije na ovoj izložbi kao i na mnogim prethodnim Jelena će izložiti i radove koji se oslanjaju i inspirisani su ovom tematikom.
Koncept izložbe ovaj put organizovan je i zamišljen je na nov način, kroz ambijentalne celine. Svaka bi imala svoju atmosferu i pečat. Jelenin plan je da ovim povodom ukomponuje svoje ukupno stvaralaštvo ali i životnu filozofiju kao i da približi platformu razmišljanja nje danas kao umetnika i individue. Slike, skulpture, instalacije, video radovi…Dizajn nameštaja u drvetu, metalu, dizajn zidova, podova, keramičkh pločica, tapeta, prikazi oblikovanja podova i zidova u manje očekivanim materijalima i konstalacijama, svetlonosni objekti. Da ne otkrijemo previše u najsvedenijem bio bi ovo opis postavke.
Svi nabrojani elementi bili bi instrumenti podvlačenja ukupne poruke o značaju dizajna života i ozbiljnosti teme negovanja svetla radosti čija klica jeste krenula iz neraskidivog mraka.
Zato RADOST JESTE OZBILJNA TEMA kako i glasi naziv izložbe.
Besplatan ulaz

Muzej Mladenovca

Muzej Mladenovca je osnovan 22. septembra 1982. godine, odlukom Skupštine opštine Mladenovac, a na inicijativu Saveza boraca. Kao institucija u osnivanju radio je do 5. marta 1985. godine, kada je integrisan sa Muzejom grada Beograda, u čijem sastavu je i danas. Zahvaljujući ulaganjima Sekretarijata za kulturu Grada Beograda i Ministarstva privrede Republike Srbije, 2017. godine je dobijen moderan i tehnički opremljen objekat za obavljanje muzeoloških delatnosti.
Muzej je kompleksnog tipa sa raznovrsnim kulturno-istorijskim i umetničkim predmetima vezanim za život čoveka od daleke prošlosti do danas sa teritorije opštine Mladenovac. Zbirke sadrže materijal značajan za opštinu, a pojedini sadržaji pripadaju kulturnom bogatstvu Beograda i Srbije.
Osim osnovne muzeološke delatnosti, odnosno čuvanja pokretnih kulturnih dobara, obuhvata istraživački rad i publikovanje. Uz stalnu postavku muzeja povremeno se izlažu tematske i gostujuće izložbe. U izložbenom prostoru se organizuju stručna i naučna predavanja iz oblasti arheologije, istorije, etnologije i likovne umetnosti.
Kontakt informacije
• Adresa: ul. Kralja Aleksandara Obrenovića 69, Mladenovac
• Tel: 011 8232969, 060 500 51 90
Mejl: velibor.katic@mgb.org.rs
Stalna postavka: radno vreme
Ponedeljak: zatvoren
Utorak, sreda, petak i subota: 10-17 časova
Četvrtak: 10-18 časova
Nedelja: 10-14 časova
Ulaz u muzej besplatan

Arheološko nalazište u Vinči

Arheološko nalazište Belo brdo u Vinči nalazi se na desnoj obali Dunava, u neposrednoj blizini ušća reke Bolečice, dvadesetak kilometara nizvodno od Beograda.
Iskopavanja su na ovom mestu započeta 1908. i, sa prekidima u vreme ratova, trajala su do 1934. godine. Ovim istraživanjima je rukovodio profesor Miloje M. Vasić, prvi školovani srpski arheolog. Zahvaljujući njima je srpska arheologija dospela u fokus svetskih interesovanja tridesetih godina prošlog veka. Arheološka istraživanja su obnovljena 1978. i sa prekidima, traju do danas.
Vinča je dala ime jednoj od najprepoznatljivijih praistorijskih kultura u svetu. Između 5300. i 4500.godine pre nove ere prostor današnje Srbije i centralnog Balkana postaje kulturno središte Evrope, a na mestu današnje Vinče formiralo se veliko naselje koje je bilo središte, odnosno metropola kulture u okviru koje je evropski neolit dostigao svoj zenit. Razvoj trgovine i komunikacija je tadašnjim zajednicama omogućio pristup novim tržištima i sirovinama. Pošto se nalazila na raskrsnici strateški značajnih puteva, Vinča je postala najveće tržište onovremene Evrope, i to ne samo zbog izuzetne vrednosti sopstvenih proizvoda već i zbog retkih sirovina ili predmeta koji su u nju dopremani iz raznih krajeva.
Po pronalasku tehnologije prerade rude bakra, pripadnici vinčanske kulture su postali začetnici metalurgije u Evropi. Otkrićem velike tajne preobražaja materije, ti prvi evropski rudari postavili su temelje svih budućih evropskih civilizacija. Nastala na tradicijama prethodnih kultura centralnog Balkana, vinčanska kultura je jedan od najznačajnijih pokazatelja autohtonosti i autentičnosti evropske civilizacije i nesumnjivo ima veliki značaj u definisanju evropskog identiteta.

RADNO VREME
1. april – 31. oktobar (Van ovog perioda posete se najavljuju!)
• Ponedeljak: zatvoren
• Utorak, sreda i petak: 10-16 časova
• Četvrtak: 12-20 časova
• Subota i nedelja: 10-20 časova
Stručna vođenja vikendom od:
10, 11:30, 13, 14:30, 16, 17:30 i 19
KONTAKT INFORMACIJE
• Adresa: Belo brdo 17, Vinča
• Tel: 011 806 63 40, 060 500 51 87
• Mejl: dragan.jankovic@mgb.org.rs
CENE ULAZNICA
• Ulaznica: 200 din
• Povlašćeni (đaci, studenti, nezaposleni i penzioneri): 100 din
• Grupe: Na svakih deset posetilaca u grupi izdaju se dve besplatne ulaznice. Ovo se ne odnosi na povlašćene kategorije.
Besplatan ulaz: svaka poslednja subota u mesecu; deca mlađa od 7 godina, posetioci sa invaliditetom sa pratiocem, članovi MDS i ICOM-a i vlasnici kartica EURO<26 i ISIC

Edukativni programi

Muzej grada Beograda pored svoje osnovne delatnosti već dugi niz godina sprovodi edukativne programe u objektima Muzeja u sastavu. Naime, dečji klub Muzej grada Beograda osnovan je 2008. godine, sa ciljem da razvija i realizuje istraživačke, edukativne i kreativne programe za decu koristeći kao resurs muzejske zbirke, stalne postavke ili tematske izložbe u muzejima u sastavu. Edukativni programi i radionice povezane su sa nastavnim gradivom i programima različitih predmeta u osnovnim i srednjim školama, a realizuju ih kustosi Muzeja grada Beograda u saradnji sa spoljnim saradnicima. Sa druge strane, Agencije za obrazovanje NTC edu već devetu godinu sprovodi svoje programe u nekolicini evropskih država, a počela je da se širi i van granica Evrope. Program NTC učenja je sastavljen iz različitih aktivnosti i igara za decu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekat na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije. Igra kao unutrašnja motivacija deteta je ključni faktor NTC programa. U želji da unaprede i da na inovativan način vrše edukaciju dece, obe ustanove pronašle su zajednički cilj da korišćenjem savremenih metoda učenja promovišu nasleđe koje Muzej grada Beograda baštini.
Započeli smo saradnju realizacijom radionice za decu u Konaku knjeginje Ljubice, gde su kroz igru polaznici stekli znanja o istorijatu samog Konaka, životu Knjeginje Ljubice i Kneza Miloša i njihovih potomaka, kao i brojne zanimljivosti iz tog vremena. U narednom periodu NTC radionice će se održavati u Muzeju Jovana Cvijića i na arheološkom nalazištu Belo Brdo u Vinči.

Besplatni ulazi u ustanovama Muzeja grada Beograda

Konak kneginje Ljubice – studenti istorije, istorije umetnosti, etnologije i antropologije, pedagogije i andragogije, arheologije, arhitekture i umetničkih fakulteta; članovi sa karticama MDS, IKOM, ISIK, EURO 26, deca mlađa od 7 godina, svaka poslednja subota u mesecu.

Spomen-muzej Ive Andrića – studenti pedagogije i andragogije, književnosti;

Memorijalni muzej Jovana Cvijića – i studenti geografije i Rudarsko-geološkog fakulteta, etnologije i antropologije, pedagogije i andragogije, istorije i umetničkih fakulteta;

Muzej banjičkog logora – studenti Vojne akademije, istorije i pedagogije i andragogije i vojna lica;

Muzej Paje Jovanovića, Muzej Tome Rosandića i Zbirka ikona Sekulić – studenti istorije umetnosti, pedagogije i andragogije i umetničkih fakulteta;

Zbirka ikona Sekulić – studenti istorije, istorije umetnosti, etnologije i antropologije, pedagogije i andragogije, arheologije, Bogoslovskog i umetničkih fakulteta;

Arheološko nalazište u Vinči – studenti arheologije, pedagogije i andragogije.