Coca-Cola HBC Srbija: Hrabro, otvoreno i odgovorno
Činiti dobro u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija znači pokretanje niza pozitivnih promena. Ne postoji malo ili veliko dobro delo. Postoji vidljiva promena i osećaj pripadnosti zajednici, sa kojom već više od pola veka živimo i delimo iste izazove, padove, pobede i uspehe
Prethodne dve godine posebno su zahtevale snagu zajedništva. Suočeni sa strahom od nepoznatog, kao društvo smo pokazali veliku solidarnost, baš ono po čemu su ljudi sa ovih prostora i poznati. Iako smo se i mi kao kompanija suočavali sa velikim brojem biznis izazova, to nas nije sprečilo da liderski i smelo nastavimo da budemo pravi partner zajednici.
Preko 1050 volonterskih sati za zajednicu
U ovom dvogodišnjem periodu lokalne zajednice širom Srbije podržali smo sa preko 1.3 miliona evra. Izdvojili smo i više od 1050 volonterskih sati tokom radnog vremena, što čini oko 130 radnih dana posvećenih za opšte dobro. Kroz proizvode smo donirali oko 790 000 litara vode.
Odmah po početku pandemije, zajedno sa partnerima, pomogli smo onima na prvoj liniji odbrane od virusa – zdravstvenim radnicima i ustanovama, donacijom u proizvodima, opremi i finansijskim sredstvima. Podrška koju je Coca-Cola sistem pružio na ovaj način vredna je 600.000 evra.
Osim epidemiološkog izazova, Srbija se 2021. suočila i sa poplavama na jugu zemlje i nestašicom pijaće vode. U saradnji sa našim tradicionalnim partnerom Ministarstvom za razvoj nedovoljno razvijenih opština, organizovali smo brzu akciju podrške i donirali 180 000 litara Rosa vode, u vrednosti od oko 45 000 evra.
Snažno uz male biznise i preduzetnike
Mali biznisi i preduzetnici naročito su osteljivi na velike potrese na tržištu. Zato smo njih posebno snažno podržali. Lansirali smo online platformu HoReCa zajednica, koja ugostiteljima omogućava poslovne pogodnosti u saradnji sa našom kompanijom, ali i pruža znanja da usavrše svoje biznise i uslugu. Uz to, ustupili smo i digitalni i oglasni prostor za promociju ugostitelja kroz kampanju Otvoreni kao nikad pre.
Nastavili smo da budemo uz proizvođače hrane sa juga Srbije, obezbeđujući im finansijsku podršku da nam i dalje, kako kampanje poručuje, stižu sa juga.
Onima sa kojima delimo naš drugi dom, turističkim privrednicima u regionu Vlasine, dali smo vetar u leđa kroz pružanje znanja kako da unaprede svoje biznise, kanale za promociju, ali i kroz šire pozicioniranje netaknute i jedinstvene prirode ovog kraja. Zajedno sa partnerima na projektu opštinom Surdulica, Turističkom organizacijom Surdulica i Kabinetom ministra za razvoj nedovoljno razvijenih opština, Vlasina – čista ljubav postala je priča koju želite da iskusite.
Osnažili smo više od 9 000 nezaposlenih mladih
Svako društvo dobro je onoliko koliko su mladi u njemu razvijeni, hrabri i osnaženi. Zato kroz Coca-Cola podršku mladima mi već šest godina stvaramo generacije mladih koji se osnažuju osnovnim mekim veštinama, ali i znanjima neophodnim za počinjanje biznisa, kao što su pisanje biznis plana ili osnovna računovodstvena znanja.
Ponosni smo na više od 9 000 mladih koje smo umrežili i pomogli im da steknu samopouzdanje i krenu odlučnije u građenje karijere. I želimo dobrodošlicu narednim generacijama, jer se program nastavlja.
Posvećeno i odlučno ka smanjenju našeg ekološkog otiska
U skladu sa Ciljevima održivosti koje smo definisali kao Coca-Cola HBC grupa, očuvanje voda, smanjenje emisije gasova i rešenje problema otpada, naš su prioritet na kome radimo kontinuirano. Potrošnju vode i energije po litru proizvedenog pića smanjili smo za više od 50% u poređenju sa 2007. godinom, dok je procenat recikliranog u odnosu na ukupno generisani otpad u krugu naših punionica 99%. Brojne su inicijative i projekti, kao i partnerstva koji nam pomažu da dostignemo ove rezultate. Svake godine transparentno izveštavamo o svim ciljevima i rezultatima iz oblasti održivosti, a kroz Sustainability forum iniciramo dijalog među partnerima na ove teme.
Prva smo kompanija u Srbiji koja je formirala Savetodavni odbor, eksterno telo sastavljeno od stručnjaka u različitim oblastima koji nam pomažu i usmeravaju nas pri razvoju strategija za ostvarenje ciljeva održivosti.
Hrabro, otvoreno i odgovorno, Coca-Cola HBC Srbija svojim inicijativama i ambicioznim projektima postavlja nove standarde u oblasti održivosti, svesni da je uloga lidera da svet menja na bolje, bez obzira na okolnosti. I tako već više od pola veka.