Baldago Leather: Zagrizi, trudi se i uživaj u procesu kreiranja

Baldago

Baldago Leather: Zagrizi, trudi se i uživaj u procesu kreiranja

Sa Tijanom Kaluđerović, vlasnicom brenda Baldago Leather, razgovarali smo o tome kako su ona i njen suprug odlučili da napuste poslove „od devet do pet”, koji je bio prvi proizvod koji su napravili i zašto je, prema njihovom mišljenju, online prodaja važna.

Imamo cilj i za narednu godinu, ma za pet narednih godina. Verujemo u nas i naš brend i verujemo da pružamo ljudima nešto posebno.

Baldago

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako je došlo do osnivanja brenda Baldago Leather?

Saša i ja smo 10 godina radili za druge firme i jednostavno nismo bili zadovoljni na koji način se iskorišćava naša želja i potencijal koji nosimo u sebi. Pre ove ideje imali smo ih zaista mnogo, ali ni kod jedne nismo ovako zajedno kliknuli i zagrizli. Ovo je nešto što je za oboje bila win-win kombinacija. Saša je neko ko dosta stvari zna da napravi i izradi, a ja sam neko ko zna da ispromoviše, proda i napravi dobru priču i slike. Zato smo postali odličan spoj i sve je naših ruku delo. Skoro godinu dana radili smo upored dva posla, dok Baldago nije počeo da donosi profit koji je premašio obe naše plate za koje smo radili.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla, a koja bi bila vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteže je definitivno bilo pokretanje biznisa od nule, bez ikakvih preteranih finansijskih sredstava ili nečije pomoći. Mnogo malih neuspeha, puno neprospavanih noći, ali je to ujedno bio i jako uzbudljiv momenat za oboje, jer smo ovo jako želeli i znali smo koliko možemo. Sama pomisao da uopšte nismo iz zanata niti bilo kakve slične priče, a da smo uspeli sve sami da napravimo je strašno velika satisfakcija. Uzbudljiv je bio svaki upit i porudžbina koja stigne, a isto tako i komunikacija sa ljudima i osmišljavanje novih proizvoda.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Ne postoji ništa što bismo uradili drugačije, jer da nije bilo svega što smo proživeli za ove 3 godine, sada ne bismo bili ovde, ni uživali u procesu kao što uživamo.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Naši prvi proizvodi su bili mini novčanik za kartice i futrola za pasoš.

Mini card holder je doživeo svoj redizajn vrlo brzo i postao jedan od naših traženijih proizvoda. Što se tiče futrole za pasoš, u momentu kada smo krenuli, bila je vrlo niska svest potrebe futrole za pasoš kod nas i naših ljudi, dok je u inostranstvu to bilo normalno. Neverovatno dobro je prošla naša priča o tom proizvodu, kao i sama futrola, pa je postala nešto što pravimo svakodnevno. Zaista ni dan ne prođe, a da se ne odradi bar jedna, dve futrole za pasoš. Ni sama ne znam broj prodatih za ove 3 godine.

Baldago

Koliko proizvoda podrazumeva vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Najtraženiji i najzanimljiviji proizvodi koje ljudi jako vole i poručuju su definitivno futrole za pasoš, novčanici, futrole za naočare, kaiševi. Svi proizvodi su i muški i ženski. Možemo se pohvaliti sa preko 20 različitih proizvoda i tu ne nameravamo da stanemo, jer zaista imamo još mnogo novih ideja.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Ono po čemu smo mi pepoznatljivi kao brend, ali i kao osobe koje stoje iza njega, svakako je potpuna iskrenost i prirodna komunikacija sa kupcima. Kada se radi konkretno o proizvodima, reći ćemo da je to moderan dizajn i veliki izbor boja koje su u trendu. Naš profil odiše radošću i veselim bojama i to je stvar koja nas razlikuje od ostalih, ali još jedna i ne najmanje bitna stavka je personalizacija koja ne podrazumeva samo inicijale, već simbole, logo, imena i razne poruke koje crtamo i utiskujemo na naše proizvode. Neke stvari su kreirane svesno, neke ne, ali biću iskrena, ovo što smo naveli je potpuno svesno kreirano, jer smo znali da tako nešto nedostaje na tržištu i napravili baš to!

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Ako govorimo o pandemiji, paradoksalno, ali nama je ona čak i pomogla. Naš biznis skoro duplo bolje radi za vreme pandemije nego pre nje. Došli smo do velikog broj ljudi i sada ih je sve više i više. Na tome smo jako zahvalni.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Živimo u doba moćne tehnologije i masovnog korišćenja društvenih mreža svakodnevno. Online kupovina radi i funkcioniše nikad bolje. Mi smo odlučili da se baš u tome oprobamo, prodajemo samo online, preko Instagrama, Fejsbuka i sajta. Online prodaja je nešto što svakome preporučujemo, ali isto tako preporučujemo i edukaciju o tome kako prodavati i na koji način doći do ljudi, jer ni to nije lako, naravno. Online stranica je izlog butika, to tako treba da se posmatra. Ako znaš kako da privučeš ljude, daš ono što traže, daš vrednost, za brend nema zime.

Baldago

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih ideja u toku narednog perioda?

Mi smo konstantno u razvijanju novih ideja i proizvodnje. Radionicu konstantno unapređujemo, ulažemo puno u biznis, ideja imamo na pretek, toga ne manjka kada radiš posao koji te ispunjava i koji voliš. Imamo cilj i za narednu godinu, ma za pet narednih godina. Verujemo u nas i naš brend i verujemo da pružamo ljudima nešto posebno.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Znate kako kažu: „Preduzetnik je osoba koja je ostavila posao od 09-17č. da bi radila 00-24č”. To zaista jeste tako, zato smatramo da je bitno da se bira posao koji se voli i onaj koji „te radi”. Samo tako čovek ima gorivo za svaki novi dan, i kada je kiša i kada je sneg i kada nam se ne radi. Mnogo truda i rada je potrebno, ali se isplati.

Zagrizi, trudi se i uživaj u procesu kreiranja!



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *