Pošta Srbije

180 godina Pošte Srbije

Okret u budućnost

Nove tehnologije i ekološka rešenja za odgovorno poslovanje i viši kvalitet usluga.

Davne 1840. godine, 7. juna, otvorena je prva pošta u Beogradu, čime je zvanično otpočeo javni poštanski saobraćaj u Srbiji, koji je omogućio svakom stanovniku da u pošti preda pismo a poštu obavezao da pismo prenese do primaoca. Danas, nakon 180 godina, Pošta Srbije je jedno od najuspešnijih i najvećih javnih preduzeća a njen doprinos društvu u celini daleko prevazilazi njenu osnovnu i, verovatno, najpoznatiju delatnost – povezivanje ljudi i unapređenje komunikacije kroz domaći i međunarodni poštanski saobraćaj.

Na nacionalnom nivou ne postoji ni jedno preduzeće koje je toliko duboko utkano u svakodnevni život svih generacija, u svakom delu zemlje, kao što je to Pošta Srbije. Iz toga proizilazi i odgovornost koja zahteva visok kvalitet rada poštanskog servisa, inovacije i konstantno unapređenje poslovanja – upravo ono na čemu Pošta Srbije insistira i sa uspehom realizuje. To je prepoznala i Svetska poštanska zajednica koja je Poštu Srbije sertifikovala „Zlatnim A” sertifikatom za upravljanje kvalitetom u međunarodnom poštanskom saobraćaju, a potrošači u Srbiji su je nagradili priznanjem „Moj izbor 2020”.

Mira Petrović Pošta Srbije„Naše stalno ulaganje u infrastrukturu, proširenje kapaciteta i automatizaciju preradnog procesa, znači ne samo podizanje kvaliteta za krajnjeg korisnika, već i stalno održavanje visoke konkurentnosti. U toku je i primena novih ekoloških rešenja, zasnovanih na obnovljivim izvorima energije, kojima dugoročno smanjujemo troškove i podižemo kvalitet usluge kreirajući zdravije okruženje”, izjavila je Mira Petrović, v.d. direktora Pošte Srbije.

Pod sloganom „Okret u budućnost”, godina jubileja Pošte obeležena je upravo modernizacijom infrastrukture i uvođenjem „zelenih” tehnologija. Uspostavljen je novi poštansko-logistički centar u Kragujevcu koji će, zahvaljujući automatizaciji prerade pošiljaka, doprineti razvoju rastuće e-trgovine i podržati regionalni razvoj i preduzetništvo. A na ulicama Beograda, Novog Sada i Niša, građani već mogu da vide prva dostavna vozila na električni pogon namenjena isporuci pošiljaka u centralnim gradskim zonama.

Godina jubileja obeležena je i velikim izazovima, a uvođenjem vanrednog stanja zbog zarazne bolesti izazvane korona virusom, postalo je jasno koliko je važno da država ima jak i razgranat poštansko-logistički sistem. „Po prirodi posla, Pošta Srbije je nezaobilazan partner u državnim i društvenim projektima. I ovog puta, naši zaposleni pokazali su izuzetnu spremnost, organizovanost i solidarnost, a Pošta je uspešno odgovorila na svoj zadatak da tokom vanrednog stanja održi kontinuitet usluga”, istakla je direktorka Petrović.

Distribucija medicinske opreme do 280 bolnica širom Srbije, besplatna isporuka semena vremešnim poljoprivrednicima tokom prolećne setve i besplatan prevoz opreme školskim upravama, samo su neki od doprinosa 15.000 zaposlenih u Pošti Srbije prevazilaženju nedavnih teškoća sa kojima se suočilo celokupno društvo. Pošta je dala i svoj doprinos zdravstvenoj nezi obolelih od korona virusa donacijom medicinske opreme Kliničkom centru Srbije.

Pošta Srbije realizovala je i projekate kojima pomaže razvoj kulture, umetnosti, sporta i humane inicijative. Doprinela je održavanju sportskog kampa u Beogradu za pedesetoro najtalentovanije dece sportista sa Kosova i Metohije i održavanju letnjih koncerata klasične muzike u Vrnjačkoj Banji. I ove godine pomogla je održavanju Beogradskog festivala igre, i pokrovitelj je nagrade „Momčilo Momo Kapor” i izbora za „Betinu” fotografiju godine.

„Ponosimo se prilikama da deo poslovnog uspeha i profita podelimo sa zajednicom u kojoj privređujemo. Svest o odgovornosti i uspostavljanju dobre poslovne prakse, važan je deo naših svakodnevnih aktivnosti, kojima stičemo još veće poverenje građana i korisnika i pružamo doprinos stvaranju boljeg radnog i životnog okruženja”, zaključila je Mira Petrović, v. d. direktora Pošte Srbije.

Foto: Pošta/I.Đ.