Izložba u Puli

U Puli otvorena izložba beogradskog slikara Predraga Peđe Miloševića

Izložba „Purpur i tirkiz – umetnost slike“ Predraga Peđe Miloševića, akademskog slikara iz Beograda, svečano je otvorena 13. jula u Puli, u izuzetnom prostoru Galerije Srpskog kulturnog centra u Istri. Izložba je deo uvodnih programa 64. Pulskog filmskog festivala.

Autor Peđa Milošević predstavio se uljima na platnu kojima rafiniranim felinijevskim koloritom povezuje dve umetnosti – slikarstvo i film.

Sam naziv izložbe govori da je “Purpur“ simbol Sunca, topline , a „Tirkiz“ boja dubokog mora, što odaje odnos umetnika, koji je dugo godina živeo u Španiji, prema Mediteranu. Miloševićevo slikarstvo iz ciklusa “Purpur i tirkiz” svojevrsna je intimistička umetnost figurativnog usmerenja, snažno oslonjena na veštine i način promišlјanja starih majstora flamanskog, španskog i venecijanskog slikarstva.

Dva dana uoči svečanog otvaranja Festivala u Areni (15-22. jul), pred zvanicama iz kulturnog, društvenog i javnog života Pule i Istre, te brojnih medija koji prate festivalska zbivanja, izložbu „Purpur i tirkiz – umetnost slike“ otvorila je Gordana Restović, direktorka Pulskog filmskog festivala.

Srpski kulturni centar u Istri, Pula, već četvrtu godinu zaredom izložbama u svom galerijskom prostoru daje značajan doprinos najvećoj kulturnoj manifestaciji u Istri – Pulskom filmskom festivalu.

Izložba je otvorena do 28. jula.

O AUTORU:

Predrag Peđa Milošević (1960) je rođen u Zemunu, a diplomirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, na katedri slikarstva, u klasi profesora Rajka Nikolića. Početkom devedesetih godina prošlog veka živeo je i radio u Španiji. U poslednjih nekoliko godina izlagao je na više od četrdeset izložbi u zemlji i inostranstvu.

O ovoj izložbi i svom stvaralaštvu Peđa Milošević kaže:

Moj način likovnog izražavanja podrazumeva novu osećajnost predstavljenu slikarskim tehnikama starih majstora. Dugi niz godina istražujem međusobne uticaje slikarstva centralne i severne Evrope na slikarstvo Mediterana i obratno. Značaj tog uticaja i svu slojevitost otkrivam i posredstvom receptura i metoda starog načina slikanja. Gotovo da nema značajnijeg umetnika sa Severa koji nije putovao na Jug: Direr, Rubens, Gete, Tomas Man, Džojs… Kontakt sa Mediteranom davao je novi zamah njihovim kreacijama. Tako nekako i ja pokušavam da razmišljam i stvaram.

Svojim radom nastojim da odgovorim na pitanje da li u slikarstvu, u svetu masovne potrošnje, u društvu spektakla i obezvređene privatnosti ima smisla stvarati vibratom tananih emocija – upravo na način starih majstora. Leonid Šejka je tvrdio da je slikarstvo kompleks znanja kome preti zaborav. Nastojim upravo suprotno – da podržim taj kompleks slikarskog znanja.

Ovom izložbom preispitujem mogućnost i potrebu izdvajanja umetnika iz masovnih aktuelnih uticala, osamljivanjem u ateljeu, radom na delima koja su izraz ličnosti i intimnosti. Mislim da je klasično slikarstvo danas retkost i da zbog toga predstavlja avangardu u umetnosti. Estetski postulat “nije važno šta već kako” nikad nije bio opravdaniji.


Ostavite svoj komentar na Twitter-u:

[rotatingtweets screen_name=’mojasrbija_rs’ include_rts = ‘1’ show_follow = ‘1’ links_in_new_window = ‘1’ tweet_count = ’10’]