Predstavljanje monografije Aleksandra Serdara na Kolarcu

Predstavljanje monografije Aleksandra Serdara na Kolarcu

Predstavljanje monografije „Umetnost interpretacije” renomiranog pijaniste i profesora Aleksandra Serdara biće održano 19. marta, u 18 časova, u Muzičkoj galeriji Kolarčeve zadužbine

Na predstavljanju knjige će govoriti direktorka Muzikološkog instituta SANU dr Katarina Tomašević, muzikološkinja i redovna profesorka Fakulteta muzičke umetnosti dr Sonja Marinković, naučna savetnica Muzikološkog instituta SANU dr Ivana Medić, redovni profesor i šef katedre za klavir na Fakultetu muzičke umetnosti mr Branko Penčić i autor Aleksandar Serdar.

U okviru promocije monografije „Umetnost interpretacije”, Aleksandar Serdar će izvesti i nekoliko kompozicija.

Aleksandar Serdar, rođen u Beogradu, redovni je profesor klavira na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu i pijanista svetskog renomea. Posle završenih studija u Novom Sadu dalje školovanje je nastavio u SAD. Na njegovo pijanističko obrazovanje su uticali tokom godina, pre svega, Serđo Pertikaroli i Leon Flajšer. Serdar je dobitnik brojnih međunarodnih nagrada, svirao je resitale, nastupao sa orkestrima i u okviru kamernih ansambala u gotovo svim zemljama Evrope, u Severnoj Americi, Brazilu i Peruu, Maroku, Libanu, Izraelu, Tajlandu i Japanu.

Serdar od 1999. godine radi na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu gde je sada u zvanju redovnog profesora. Od 2006. godine radi kao profesor na Fakultetu umetnosti u Nišu. Aleksandar Serdar učestvuje kao član žirija u radu brojnih nacionalnih i internacionalnih žirija. U martu 2007. počeo je sa realizacijom projekata „Nacionalne koncertne sezone”. Projekat decentralizacije klasične muzike zastupljen u 16 gradova koji je sa velikim uspehom okončan u junu 2007. godine. Svoj priručnik pod nazivom „Razvoj pijanističke tehnike” Aleksandar Serdar izdaje 2012. godine u izdanju Muzičkog centra Crna Gora.

Svoju punu posvećenost profesiji umetnika, pijaniste i pedagoga, Aleksandar Serdar još jednom potvrđuje odlukom da se upusti u odgovoran i zahtevan posao formulisanja bazičnih principa pristupa interpretaciji. Njegova knjiga nije zbir kanonskih normi koje se autoritarno nude, već skup razložnih, na primerima dobro ilustrovanih tumačenja bazičnih principa interpretacije muzičkog teksta, čije usvajanje je nužan preduslov za formiranje profesionalca. Serdar znalački, pažljivo, sistematično i sugestivno svog čitaoca vodi kroz te lavirinte znanja, jasno postavljajući smernice i objašnjavajući tajne pristupa muzičkom delu.

Sonja Marinković, muzikološkinja, redovna profesorka, FMU, Beograd

Monografija predstavlja izuzetan doprinos nauci i jedinstveno delo u našoj sredini. Serdar najpre pruža istorijsko istraživanje o razvoju ove pijanističke škole, a potom sistematično prenosi stečena znanja i iskustva iz domena interpretacije muzičkog dela, stečena tokom tridesetogodišnje umetničke karijere.

Katarina Tomašević, muzikološkinja, naučna savetnica

Muzikološki institut SANU, Beograd

Aleksandar Serdar je u svojoj knjizi uspeo da grupiše najvažnije elemente u interpretaciji muzike koji podrazumevaju melodiju, harmoniju i vreme. U knjizi su u potpunosti prikazane tekovine učenja jedne velike pijanističke škole koja vodi poreklo još iz 19. veka i koja je, preko Leona Flajšera, došla do Serdara, a on je na analitičan i inteligentan način uspeo da je sistematizuje u svojoj knjizi.

Jasminka Stančul, pijanistkinja, redovna profesorka

Univerzitet za muziku i izvođačke umetnosti, Beč

Foto: Privantna arhiva