WOOD LINE Design Studio: Lampa „Cobra” bila je iskra od koje je sve počelo

Woodline:

WOOD LINE Design Studio: Lampa „Cobra” bila je iskra od koje je sve počelo

Sa Urošem Jankovićem, osnivačem i dizajnerom WOOD LINE Design Studija, razgovarali smo o tome kada je i na koji način posao sam pronašao njega i njegove saradnike, kako je trenutna situacija uticala na razvoj njihovog biznisa i koji su to komadi nameštaja koji su najtraženiji u njihovoj ponudi.

U narednom periodu ćemo se posvetiti razvoju visoko sofisticirane elektronike koju ćemo spajati sa nameštajem, sa ciljem da stvorimo veću upotrebnu vrednost i funkcionalnost. Bazična ideja nam je da napravimo nove proizvode, koji će imati epitet „high – tech” i koji će doneti neka nova rešenja za poboljšanje načina življenja.

Woodline:

Kako ste se odlučili da se upustite u sopstveni biznis i kako je došlo do ideje da se bavite projektovanjem i izradom nameštaja od drveta?

Nisam ja došao biznisu, biznis je došao meni. Bili smo još studenti Šumarskog fakulteta kada smo ostvarili prvi veliki uspeh na jednom međunarodnom konkursu za industrijski dizajn. Maja meseca 2010. godine dobijamo prvu nagradu za lampu „COBRA” u okviru „Mikser Festivala”, gde po prvi put dobijamo i vidljivost na tadašnjoj dizajn sceni. Međutim, ključan momenat osnivanja biznisa bio je novembar iste godine. Lampu u okviru štanda fakulteta izlažemo na sajmu nameštaja u Beogradu, gde zbog ogromnog interesovanja i potražnje posetilaca pokrećemo proizvodnju. Shvatamo da imamo proizvod sa kojim smo našli ulaz na tržište i započinjemo biznis.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Uvek ste osuđeni na sebe i svoje odluke kada pokrećete sopstveni biznis i od samog početka za njega direktno odgovarate. Shodno tome, najteže je bilo doneti odluku u kom pravcu hoćemo da idemo. Da li naš koncept treba da bude nameštaj koji je pristupačan i predviđen velikoj, serijskoj proizvodnji ili da pravimo ekskluzivan nameštaj manjih serija. Odlučili smo se za drugu varijantu, jer smo shvatili da tu imamo mnogo manju konkurenciju i time možemo da uradimo stvari kako valja, jer nismo opterećeni količinama, što nam je dalo prostora da naučimo bolje suštinu posla i izgradimo brend.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Inače, lično nisam neko ko voli da ispravlja „krive Drine”. Sada sa ove tačke kada pogledam, jasno mogu da vidim desetine grešaka koje smo pravili u poslovanju, pa i greške u proizvodnom procesu. Ne bih u tim segmentima ništa dirao, jer su nam to one iskustvene greške koje smo morali da prođemo, a na njima sam čak i zahvalan što su nas iskalile da se još bolje izgradimo. Ovo pitanje da ste postavili članovima mog tima, tačno znam da bi se za sve te greške odmah vratili unazad i počistili ih. Sa druge strane, vratio bih se tačno 5 godina unazad na 2016. godinu i tu počeo sa marketingom, jer danas smo došli do paradoksalne situacije da imamo kompletno izgrađen biznis, a jako malo ljudi generalno zna za nas.

Woodline:

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Naš prvi proizvod je stona lampa „COBRA”, sjajna iskra od koje je sve krenulo. Taj proizvod nas je, kako sam i malopre pomenuo, uveo na mala vrata tržišta i doveo prve kupce, među kojima je većina onih koji nam se i danas sa poverenjem vraćaju. COBRA nam je definisala stil, okupila ljude u tim, odredila pravac poslovanja i postala onaj jedan proizvod koji je „DNK” firme. I posle 11 godina podjednako je tražen kao prve godine, jer je taj dizajn naprosto pokazao da prkosi vremenu i ne zastareva, a to je izmerljiva i realna činjenica.

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najtraženiji?

Naš asortiman obuhvata 45 proizvoda, među kojima su lampe, fotelje, komode, stolovi i neki komadi nameštaja koji su „posebne kategorije”, kao što su akustični sto „TERCA”, komoda za prečišćavanje vazduha „VORTEX”, pametni krevet „APOLLO”, zvučnik komoda „ECHO”, podna lampa – polica „SATELLITE”. Pored tih proizvoda najtraženiji su nam fotelje „ACE”, „NEO” i „BLAZAR”, dok ubedljivo najtraženiji proizvodi pored lampe „COBRA” i komode „OPUS” je lampa „ALSET”.

Na našoj Instagram stranici možete se obavestiti o svim našim proizvodima.

Woodline:

Po čemu vas kupci prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Ne mislim da imamo nešto konkretno za šta bih mogao da kažem „po tome smo poznati”. Mislim da smo za sve ove godine kontinuiranog rada uspeli sveobuhvatno da izgradimo autentičnost. Deceniju smo gradili vizuelni identitet, počevši od samog dizajna proizvoda, imena proizvoda, pa sve do prezentacija u vidu fotografija, postera i video materijala. Uviđam da se linearno povećava procenat ljudi koji nas prepoznaju na osnovu nečije podeljene objave na društvenim mrežama. To je jedini merljivi dokaz da se isplatilo svesno uložen trud da uspemo da izgradimo firmu na nama svojstven način. Nismo pratili trendove, niti se ugledali na druge, već smo naše senzibilitete preneli na posao i uradili onako kako mi kao dizajn studio mislimo da treba.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

„Sreća u nesreći”, kako se obično kaže, cela ova situacija sa virusom korona nama je donela izuzetne poslovne rezultate. Nismo to očekivali kad je krenula vanredna situacija i zatvaranje, ali naprosto tad nam se dobro „zakotrljala” prodaja. Ljudi su bili u kućama, situacija na tržištu se preko noći između kompanija izjednačila, jer su svi stali sa radom. Bilo nam je tada degutantno da se reklamiramo, jer ljudi umiru i gube poslove, koga briga za nameštaj. Odlučili smo da preko društvenih mreža objavljujemo edukativni sadržaj kako bi ljudima uspeli da malo skrenemo misli i uradimo nešto pozitivno i korisno. Neočekivano se ispostavilo da nam je taj format doneo kupce i veliku prodaju. Tek posle nekoliko meseci smo shvatili da kad date vrednost u vidu edukacije i zabave, jedino tada možete da stvorite zajednicu oko vaše firme. To i danas radimo, jer smatramo da je to jedini ispravan način da opstanete u ovim nepredvidivim poslovnim vremenima.

Woodline:

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Izuzetno je važna, jer se pojam prodaje na tržištu drastično promenio. Ne morate da imate fizičku prodavnicu, to će vam tržište „oprostiti”, ali ako nemate Internet prodavnicu ili biznis na društvenim mrežama, onda bukvalno ne postojite. Pođite od sebe, sve što vas interesuje prvo pretražujete na internetu.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Morate da saznate na kojoj društvenoj mreži vaši kupci „spavaju”. Na Instagramu je većinom mlađa publika, dok na Facebook-u starija. To automatski znači da je veća platežna moć korisnika na Facebook-a. Nužno to ne mora da bude tako, jer ne funkcionišu svi biznisi isto na svim platformama, ali nama je praksa to pokazala. Mi Instagram koristimo kao katalog proizvoda, jer nam format mreže odgovara. Idealan nam je kao alat za poslovne pregovore kada treba neka brza prezentacija da se uradi, dok preko Facebook-a imamo znatno više direktnih prodaja. Svakako smatramo da su nam jako važne, jer nas još bolje afirmišu.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

U narednom periodu ćemo se posvetiti razvoju visoko sofisticirane elektronike koju ćemo spajati sa nameštajem, sa ciljem da stvorimo veću upotrebnu vrednost i funkcionalnost. Bazična ideja nam je da napravimo nove proizvode, koji će imati epitet „high – tech” i koji će doneti neka nova rešenja za poboljšanje načina življenja.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Imajte na umu da ste vi glavni i odgovorni urednik vašeg programa i da vi postavljate pravila u svom biznisu, bez obzira kojom se delatnošću bavite i kako funkcioniše tržište u toj sferi. Paradigma je da je tržište prezasićeno, zato napravite proizvod ili uslugu na vama svojstven način i izaberite ciljnu grupu kojoj se obraćate. Racionalno rasporedite resurse i to po prioritetima i kao najbitnija stvar, verujete u to što radite i jasno postavite ciljeve, jer vas niko ne ograničava sem vas samih, zato što za svaki problem se može pronaći odgovarajuće rešenje. Upornost najviše donosi rezultat.

Woodline:



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *