Two N: Održivost, izdržljivost, pristupačnost i sjajna usluga

Two N

Two N: Održivost, izdržljivost, pristupačnost i sjajna usluga

Danka Živković, vlasnica firme Two N, otkrila nam je kako su izgledali njeni počeci u preduzetništvu, kojoj ciljnoj grupi se ova firma obraća i na koji način, zašto u današnje vreme nije lako osmisliti originalne stvari za decu, ali i koji su to proizvodi koji su naročito traženi u njihovoj ponudi.

Mi verujemo da decu traba okružiti stvarima koje su prirodne i lepe, sa dušom i istorijom. Napravljeni od drveta, naši proizvodi nisu samo trajni, već čine i da prostor oživi.

Two N

Kako ste odlučili da se upustite u sopstveni biznis i kako je došlo do ideje za stvaranje Two N-a?

Na početku je postojala ideja koju su diktirale sopstvene potrebe. Želeli smo da svojoj deci prižimo drugačiji doživljaj prostora u kom borave, sa elementima koji nisu samo estetski, već i funkcionalni. Bez jasnog poslovnog plana u džepu i ambicija da osvojimo tržište, počeli smo da pravimo prve police i drvene lampe. Mašina se polako usijala, a interesovanje za naše proizviode raslo je iz dana u dan.

U današnjem svetu nije lako stvoriti originalne stvari za decu, jer je tržište preplavljeno hiljadama plastičnih i glasnih čuda koja se za dva minuta bacaju u ćošak. Mi verujemo da decu traba okružiti stvarima koje su prirodne i lepe, sa dušom i istorijom. Napravljeni od drveta, naši proizvodi nisu samo trajni, već čine i da prostor oživi.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Izazov i uzbuđenje kojim smo bili okupirani kada smo kupili prvu cnc mašinu obeležili su sam početak poslovanja. To je ujedno bila i najzahtevnija prepreka koju smo savladali. Tokom dugogodišnje karijere, razne mašine za obradu drveta bile su deo naše svakodnevnice, ali tada, po prvi put, sami smo bili odgovorni za programiranje i rad na mašini. Taj posao zahtevao je usavršavanje, dosta novih programa i učenja na sopstvenim greškama, ali entuzijazam koji imate dok kreirate nešto za sebe i mislite da vam je nebo granica je neprocenjivo. Kasnije se ipak malo urazumite.

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Do trenutka kada još niste zakoračili u preduzetničke vode, praktično ne znate ništa. Usputno vam kažu poneku ohrabrujuću „svaki početak je težak” i zaista tu nema pravog saveta da sve uradite bez greške ili bolje. Ja sam zahvalna na svakoj grešci iz koje smo izvukli pouku i postali pametniji. Edukacija je ključna za dobar start, mi smo se pak edukovali usput. Učimo i danas kroz razvoj i usavršavanje naših proizvoda i komunikaciju sa kupcima. Tržište i proizvodnja su „žive” stvari i morate im se prilagođavati, a to smo srećom naučili još davnih dana.

Two N

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Nismo mnogo odmakli od startne ideje stvaranja proizvoda koji su praktični koliko i lepi. Drvene zidne lampe i kreativne police za decu bile su naši prvi proizvodi. Danas su popimili malo izmenjen oblik i konstrukciju, asortiman smo dopuni nekim novim proizvodima kao što su drvene LED lampe i setovi za igru. Mislim da iz svake grupe imamo favorita po kome nas na tržištu prepoznaju.

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najtraženiji?

U našem šopu trenutno ima više od 40 različitih proizvoda, ali se trudimo da ovu brojku racionalizujemo. Lično mislim da je bolje fokusirati se na usavršavanje manjeg broja proizvoda nego praviti previse šaroliku ponudu.

Ono na šta smo posebno ponosni su kućice za lutke. Kreirali smo jedinstveni proizvod na našem tržištu, od prirodnih materijala i svedenog dizajna i kupci su iznova oduševljeni kada dobiju svoju porudžbinu. Rame uz rame su i drvene LED lampe po kojima nas verovatno najviše prepoznaju. To su ujedno i dve grupe naših najprodavanijih proizvoda.

Po čemu vas kupci prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

U našem malom Two N preduzeću trudimo se da kupcima pružimo četiri važna kvaliteta: održivost, izdržljivost, pristupačnost i sjajnu uslugu. Trudimo se da ono što stvaramo uvek bude jedinstveno, a ideje crpimo iz svega što nas okružuje. Mnogi naši projekti su takođe nastali kroz saradnju sa našim klijentima. Ovo je ujedno i čarolija male kompanije, posvećenost i individualni pristup koji možemo da pružimo svakom kupcu. Mislim da nas to najviše izdvaja od drugih.

Two N

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Kada smo započinjali posao, tržište sirovina i materijala je bilo stabilno i bez naznaka velikih oscilacija. Međutim, ova godina je donela drastične promene u dostupnosti i cenama materijala. Bili smo, kao i većina, primorani da povećamo cene naših proizvoda taman toliko da isplivamo iz krize. Shvatili smo da je ulaganje u lager materijala prioritet za ovu godinu i to nam je omogućilo da ostanemo konkurentni. Naravno, ovo ne bi bilo moguće bez ulaganja sopstvenog novca u biznis.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Uz dobru prezentaciju i detaljne opise proizvoda, apsolutno dajem prednost onlajn trgovini. Ogromna ušteda vremena i sigurnost pri kupovini svima su postali prioriteti. Naša ciljna grupa upravo jesu ekološki osvešćeni i digitalno pismeni mladi ljudi. Na sreću, sve ih je više.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Naš kanal prodaje primarno su društvene mreže. Tu svakodnevno imamo komunikaciju sa našim kupcima, osluškujemo njihove želje i potrebe, pratimo trendove. Većinu oglašavanja takođe radimo preko mreža, jer nam je tu najveći domet do potencijalnih kupaca.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Trenutno smo zaokupljeni unapređenjem sadašnjih proizvoda, ispitivanjima i pribavljanjem svih potrebnih sertifikata koji bi nam omogućili dugoročno pozicioniranje kako na domaćem, tako i inostranom tržištu.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Dobro planiranje i projektovanje poslovnih ciljeva su ključni. Tek kada imate jasnu viziju svog uspeha možete da grabite ka njemu. Usput pripremite i nešto ušteđevine i ne plašite se da investirate u svoje ideje. Strpljenje i istrajnost se moraju isplatiti.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *