Plesna predstava „San letnje noći“

Nova koprodukcija BITEF teatra (Beograd, Srbija) i Centra za kulturu Tivat (Crna Gora)
Po motivima istoimenog dela Vilijama Šekspira

SAN LETNJE NOĆI
Koreografija: Isidora Stanišić
Igrači/ce: BITEF dens kompanije: Ana Ignjatović Zagorac, Tamara Pjević, Branko Mitrović, Miona Petrović, Jakša Filipovac, Andrea Dobrić, Nikola Živković i Nađa Lukić.
Kostim i koncept scene: Slavna Martinović
Dizajn svetla: Goran Balaban
Muzički saradnik: Darja Janošević
Vizuelni identitet predstave: Mačej Kuzminski / Maciej Kuźmiński
Foto i dizajn promotivnog materijala: Nenad Šugić
Izvršna produkcija: Jovana Janjić
Odnosi s javnošću i protokol: Slavica Hinić
Urednica sajta i fejsbuka Bitef teatra: Vesna Bogunović
Šef tehnike: Ljubomir Radivojević
Inspicijentkinja: Maja Jovanović
Svetlo: Dragan Đurković, Igor Milenković
Ton: Miroljub Vladić, Jugoslav Hadžić
Garderoberka: Marta Narančić
Dekorateri: Goran Gavrančić, Aleksandar Marinković, Vladan Milošević
Festival Purgatorije, scena Atrijum Buća, Tivat , Crna Gora: 23.07.2018. u 21:30.

Beogradska premijera: 13. oktobar u 20h, Bitef teatar

Predstava se realizuje uz podršku Sekretarijata za kulturu grada Beograda i Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.

Premijera nove plesne predstave „San letnje noći“, u koprodukciji BITEF teatra (BITEF dens kompanija) I Centra za kulturu Tivat, biće premijerno izvedena 23. jula 2018. godine u okviru Festivala plesnog teatra u Tivtu (XIII Festival mediteranskog teatra Purgatorije 2018).

Plesna predstava ,,San letnje noći” nastavak je repertoarske politike BITEF dens kompanije da publici predstavi različite stilove savremenog koreografskog teatra, kroz plesna “čitanja“ velikih dela svetske književnosti. Posle „Otela“, „Magbeta“ i „Soneta“, ovo je četvrti plesni komad koji za svoje idejno polazište koristi dela Vilijama Šekspira.

“Savremena plesna predstava San letnje noći polazi od Šekspirove konstatacije „Čovek je tek magarac, ako bi hteo da razlaže san“, smeštajući tog čoveka u budući vek transhumanizma. Programiranje snova, reorganizacija zvezda i pobrojavanje latica na „krevetu od ruža“ karakteristike su kiborga, koje za posledicu imaju insomniju i trajno ukidanje sna. Predstava počinje od prediktovane budućnosti u kojoj Interfejs mozak-računar više ne prepoznaje imaginaciju ili emociju kao vrednost. Kroz iznenadne bleskove sećanja, predstava se kreće vremenski unazad razotkrivajući put evolucije koji, kada ga je čovek preuzeo – postaje dekadentan. Ljudska opsednutost artificijelnom inteligencijom „AI“ neodoljivo podseća na magareće „IA“ koje nam Šekspir duhovito predviđa. Šala na sopstveni račun, možda je najbolji način da se čovek prene iz večite jave.” – Isidora Stanišić

O KOREOGRAFU
Isidora Stanišić rođena je 14.8.1975. u Beogradu. Završila je Baletsku školu „Lujo Davičo“ u Beogradu kao đak generacije. Tokom školovanja bila je angažovana u predstavama klasičnog baletskog repertoara u Narodnom pozorištu. Po završetku školovanja opredeljuje se za savremeni plesni izraz za koji se usavršava u inostranstvu kao stipendista Nacionalnog koreografskog centra u Monpeljeu, stipendista VEB DANS-a u Beču i stipendista Gete Instituta za Global Dans u Dizeldorfu. Znanje iz oblasti savremene igre nastavlja da obogaćuje pohađajući mnogobrojne radionice u zemlji i inostranstvu. Danas se savremenom igrom bavi kao igrač, koreograf i pedagog. Ostvarila je mnogobrojne uloge u savremenim plesnim i dramskim predstavama i kao autor-koreograf kreirala je preko deset predstava savremenog plesnog izraza. Od 2003. radi kao pedagog u Baletskoj školi „Lujo Davičo“ gde je i jedan od pokretača osnivanja odseka za savremenu igru. Predaje: klasičan balet, savremenu igru, repertoar i moderne podrške. Sa prvom generacijom odseka savremene igre osvaja III nagradu, a sa drugom generacijom 2009. osvaja i I nagradu na svetskom takmičenju baletskih škola TANZOLYMP u Berlinu, gde 2013 i njena treća generacija osvaja II nagradu. Njeni učenici redovno osvajaju prve nagrade na Republičkom takmičenju, a mnogi od njih primljeni su na evropske akademije gde studiraju savremenu igru. Kao igrač, nagrađena je na internacionalnom takmičenju savremenog plesa u Trevizu. Kao koreograf nagrađena je na Festivalu koreografskih minijatura kao laureat. Dobitnik je Parlićeve nagrade za izvođački i koreografski doprinos, pomenutu nagradu dobija i kao izvođač u ISTER teatru za predstavu „Tri sestre – okolo naokolo Čehova“, kao i Specijalnu nagradu za inovativnost za koreografiju predstave „Grad“, koju dodeljuje UBUS.

BITEF DENS KOMPANIJA
Bitef dens kompanija osnovana je 2009. godine kao prva trupa savremene igre u Srbiji koja je vezana za jednu instituciju kulture, i koja je omogućila da publika tokom cele pozorišne sezone može da prati kvalitetan plesni teatar. Tokom osam godina postojanja Bitef dens kompanija je realizovala čak dvadeset šest plesnih produkcija i preko sto gostovanja u zemlji i svetu (Slovenija, Hrvatska, Crna Gora, Poljska, Švedska, Mađarska, Japan, Bosna i Hercegovina, Makedonija…). Kompanija je ostvarila saradnju sa nekim od najeminentnijih domaćih, regionalnih i evropskih koreografa, poput Gaja Vajcmana, Roni Haver, Jasmin Vardimon, Isidore Stanišić, Edvarda Kluga, Matjaža Fariča, Dalije Aćin Thelander, Zorana Markovića, Maše Kolar, Branka Potočana, Lea Mujića itd.

Predstave Mirisi cimeta, Otelo, Božanstvena komedija, Karmen u IV runde, Alfa bojsi, Yesterday, Don Žuan, Ptice…, doprinele su da se formira nova publika koja redovno prati plesni repertoar, a otvorena je i plesna scena za decu koja ima za cilj da najmlađoj publici približi umetnost igre.

Bilans rada Bitef dens kompanije nakon osam godina čini veliki broj nagrada – čak dvadeset tri. Od toga – tri nagrade „Dimitrije Parlić“, koreografima Edvardu Klugu, Jasmin Vardimon i Milošu Isailoviću, devet nagrada igračima kompanije za plesne interpretacije, nagrade na festivalima za predstave u celini, kao i dve Specijalne nagrade za inovativni pristup u savremenom plesnom teatru koreografkinjama Isidori Stanišić i Daliji Aćin Thelander.