Retrospektiva „Novi jugoslovenski film – Srpski novi film” i „Oaza” Ivana Ikića na festivalu u Kini

filmski festival

Retrospektiva „Novi jugoslovenski film – Srpski novi film” i „Oaza” Ivana Ikića na festivalu u Kini

Ovogodišnje četvrto izdanje Međunarodnog filmskog festivala „Pritajeni tigar, skriveni zmaj” u kineskom gradu Pinjao, održan je od  10. do 19. oktobra i to u znaku srpskih filmova i autora. Film „Oaza” u režiji Ivana Ikića, premijerno prikazan i nagrađen na Venecijanskom filmskom festivalu, imao je svoju festivalsku premijeru u Pinjau u Aziji. Pored projekcije „Oaze”, na festivalu priređena je i retrospektiva klasičnih srpskih filmova pod nazivom „Novi jugoslovenski film – Srpski novi film” („Yugoslav New Cinema – The Serbian New Wave”).

Film „Oaza”, po scenariju i u režiji Ivana Ikića, rađen je u koprodukciji Srbije, Holandije, Slovenije, BiH i Francuske uz podršku Filmskog centra Srbije, Holandskog filmskog fonda, Slovenačkog filmskog centra, Evropske komisije kroz program Kreativna Evropa (potprogram MEDIA) i panevropskog koprodukcionog fonda Eurimages.

Na poziv Žije Žang-Kea, poznatog reditelja, scenariste i osnivača Međunarodnog filmskog festivala „Pritajeni tigar, skriveni zmaj”, Filmski centar Srbije priredio je retrospektivu „Novi jugoslovenski film – Srpski novi film” koju čini devet jugoslovenskih/srpskih filmova nastalih tokom 60-ih godina XX veka, uz podršku Jugoslovenske kinoteke, Delta videa i Filmskog centra Sarajevo.

„Filmski centar Srbije i Jugoslovenska kinoteka restaurirali su neke od klasika i mi ćemo ih sa ponosom prikazati u Pinjau. Naša retrospektiva će biti događaj od međunarodnog značaja”, istakao je Mark Miler, umetnički direktor festivala.

Program čine ostvarenja „Dvoje” (1961) Aleksandra Saše Petrovića, „Kapi, vode, ratnici” (1962) Vojislava Kokana Rakonjca, Živojina Pavlovića i Marka Babca, „Čovek nije tica” (1965) Dušana Makavejeva, „Devojka” (1965) Mladomira Puriše Đorđevića, „Tri” (1965) Aleksandra Saše Petrovića, „Povratak” (1966) Živojina Pavlovića, „San” (1966) Mladomira Puriše Đorđevića, „Praznik” (1967) Đorđa Kadijevića i „Nevinost bez zaštite” (1968) Dušana Makavejeva.

Nakon retrospektiva novog ruskog filma (Andrej Tarkovski, Nikita Mihalkov, Andrej Končalovski…) i indijskog filma 70-ih (Satjadžit Rej, Šijam Benegal…) „Novi jugoslovenski film – Srpski novi film” je treća retrospektiva u okviru Međunarodnog filmskog festivala „Pritajeni tigar, skriveni zmaj”.

Izvor: kultura.gov.rs



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *