Mira Petrović Pošta Srbije

NOVA POŠTANSKA USLUGA U REGIONU OD JULA

Sporazum o razmeni međunarodnih otkupnih pošiljaka, koji su potpisali javni poštanski operatori Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, doprineće razvoju e-trgovine

Na 21. Međunarodnom sajmu privrede u Mostaru, održanom sredinom aprila, predstavnici JP „Pošta Srbije” Beograd, JP BH Pošta d.o.o. Sarajevo, Pošte Srpske AD Banja Luka, Hrvatske pošte d.o.o. Mostar i Pošte Crne Gore AD Podgorica, potpisali su Sporazum o razmeni otkupnih poštanskih pošiljaka – PostPak, koji će se primenjivati od 1. jula.

PostPak je nova međunarodna poštanska usluga koja omogućava slanje robe i dokumenata do 30 kilograma u regionu, uz potpis i naplatu otkupnog iznosa u korist pošiljaoca prilikom uručenja. Dakle, korisnici iz zemalja potpisnica moći će elektronski da naruče proizvode koje žele, kao PostPak paket, i on će biti uručen na kućnoj adresi, uz naplatu otkupnog iznosa koji se pošiljaocu doznačava Međunarodnom elektronskom uputnicom.

„PostPak za sve naše građane znači da širokodostupan, jednostavan i komforan, cenovno pristupačan i po kvalitetu besprekoran servis – na koji su navikli na nacionalnom nivou – sada mogu dobiti na nivou čitavog regiona. Takođe, ova regionalna poštanska priča za naše države predstavlja novi impuls za rast privredne aktivnosti”, ističe Mira Petrović, v. d. direktora Pošte Srbije.

Sporazum je rezultat višemesečnih napora pomenutih poštanskih uprava da se kreira servis koji će ponuditi nešto novo i praktično u svakodnevnom funkcionisanju. Dodatna je povoljnost što sve uprave imaju sličnu tehnologiju i potrebne resurse da PostPak brzo zaživi, bez dodatnih ulaganja.

PostPak će građanima i privredi u regionu obezbediti olakšice u poslovanju, kvalitetnu infrastrukturu za elektronsku trgovinu, dostupnu i pouzdanu mrežu za kupovinu preko interneta.

„Zahvaljujući PostPaku, možemo očekivati veliki porast razmene paketa i novca. Sporazum iz Mostara je i svojevrstan vid podrške razvoju elektronske trgovine u regionu, a dobro znamo da ona u razvijenim zemljama predstavlja dominantan vid kupoprodaje”, navodi Mira Petrović.