Iza operskih kulisaPosle 75 godina, opereta ponovo u Srbiji

Redakcija muzičkog i pozorišnog programa Doma kulture „Studentski grad”, u saradnji sa Umetničkim ansamblom Ministarstva odbrane „Stanislav Binički”, izvešće 23. maja operetu „Iza operskih kulisa”, dan uoči 49. rođendana Doma kulture „Studentski grad”

Opereta „Iza operskih kulisa”, porodični izlazak za sve od 3 do 103 godine, zanimljiva je, zabavna i poučna priča uigranog autorskog tima Vere Milanković i Aleksandra Nikolića:

  • predanih i posvećenih izvođača (solisti: Sofija Pižurica, Marko Kalajanović, Tamara Mitrović, Nadica Spasojević, gost glumac – Andrija Daničić, glas majke – Vesna Stanojević),
  • Orkestra Umetnički ansambl Ministarstva odbrane „Stanislav Binički” i dirigenta Radeta Pejčića
  • autentične režije Natalije Stanković, rada sa likovima Vesne Stanojević, u rukama organizatorke Isidore Kujačić, a sve to uz predusretljivog domaćina Dom kulture „Studentski grad”.

Oprobani obrazovni metod gospođe Milanković, koji uključuje jasnu prezentaciju, komparaciju, aktivno slušanje i interaktivno učešće ‒ provešće najmlađu publiku kroz svet vokolano-instrumentalne umetnosti. Obrazovna komponenta dela je diskretna, ali prodorna. Okvir ili spoljna priča je jednostavna: predstava se odvija tokom probe u operi, na sceni i iza scene. Verenici i saradnici ‒ velika primadona i arogantni dirigent, rade na fragmentima iz nekoliko poznatih dela operske baštine (Don Đovani, Seviljski berberin…), dok iza scene, u kontrapunktu, paralelne živote vode skromna krojačica Mara (čiji će se vokalni talenat tokom predstave otkriti i briljirati), kao i šarmantni scenski radnik Brka (zaljubljen u primadonu Viktoriju). Problem nastaje kada maestrova hirovita ćerka Sofija dođe na probu po prvi put. Odbija da ima bilo kakve veze sa muzikom, operom ili učenjem ‒ posebno je ogorčena na primadonu Viktoriju Kreštić (Pižurica), svoju buduću maćehu. Vodič kroz opersku umetnost i magiju teatra su joj krojačica Mara i žovijalni majstor Brka, koji joj u muzičkom kontrapunktu, paralelano sa operskom probom, objašnjavaju osnovna svojstva muzike i orkestra. Predstava će se u velikoj meri zasnivati i na komici, verbalnoj i fizičkoj, mnogim komičnim situacijama, ali i komičnim likovima, parodirajući dobro poznate zgode i nezgode iza operskih kulisa.