Pernod Ricard sedmu godinu uzastopno podržava inicijativu „Bitka za porodilišta”

Pernod Ricard sedmu godinu uzastopno podržava inicijativu „Bitka za porodilišta”

Pernod Ricard, svetski poznat proizvođač alkoholnih pića, već sedmu godinu učestvuje na Beogradskom maratonu i tim povodom donira sredstva za inicijativu „Bitka za porodilišta” Fonda B92. Zahvaljujući zalaganju zaposlenih Pernod Ricard Srbija i kolega iz Bugarske koji su im se pridružili, ove godine će Institut za neonatologiju dobiti najnoviji aparat za pregled – revolucionarni binokularni indirektni oftalmoskop.

Beogradski maraton je poznat kao manifestacija koja privlači trkače iz celog sveta, ali i predstavlja priliku za kompanije da doprinesu razvoju lokalne zajednice putem različitih humanitarnih akcija.

Velika je privilegija učestvovati u jednom ovakvom projektu, koji oslikava posvećenost naše kompanije zdravlju i dobrobiti najmlađih. Na ovo sa ponosom gledamo kao na još jednu zajedničku pobedu u nizu, ali smo isto tako svesni da je do krajnjeg cilja ostao još dug put. Mi smo spremni da već od ovog trenutka nastavimo ‘maraton’ za bolje sutra, rekao je ovom prilikom Vladimir Pavlović, Generalni direktor Pernod Ricard-a za Srbiju i Crnu Goru.

Od kada je kompanija Pernod Ricard pre nekoliko godina počela da donira opremu zdravstvenim ustanovama u Srbiji, obezbeđena su brojna tehnička sredstva od izuzetnog značaja za prevenciju i lečenje najtežih bolesti. Kompanija je za to vreme donirala Narodnom frontu 3 CTG aparata, bolnici u Jagodini mobilni inkubator, subotičkom porodilištu 3 CTG aparata, Opštoj bolnici u Čačku pacijent monitor sa EKG-om i neonatalni aspirator, fototerapijsku lampu za lečenje žutice kod novorođenčadi u bolnici u Aranđelovcu, kao i dva protokomera za terapiju kiseonikom i jedan mikser za kiseonik i vazduh Institutu za neonatologiju u Beogradu, a istoj instituciji će ovog puta biti dodeljen već pomenuti binokularni indirektni oftalmoskop.

Reč je o aparatu koji se koristi za pregled fundusa prevremeno rođenih beba. Njegova uloga je od izuzetnog značaja za rano otkrivanje retinopatije (ROP) kod nedonoščadi. Retinopatija nedonoščadi je bolest koja se javlja isključivo kod prevremeno rođene dece i izaziva abnormalni rast nerazvijenih i nezrelih krvnih sudova mrežnjače. Uz redovne preglede fundusa indirektnim oftalmoskopom, moguće je verifikovati pojavu različitih stadijuma prevremene retinopatije. Ovaj uređaj ima ogromnu preventivnu ulogu iz razloga što određene faze ROP-a zahtevaju hitnu intervenciju, u suprotnom može doći do slepila.

Ovom donacijom, sedmu godinu zaredom, ostvareni su ciljevi akcije „Bitka za porodilišta” Fonda B92, u okviru koje je opremljeno više od 40 porodilišta i dečjih bolnica.

Kao dodatak humanitarnim akcijama, Pernod Ricard Srbija će u narednom periodu lansirati projekat digitalne etikete. Pružanjem preciznih informacija o nutritivnim vrednostima, sastojcima proizvoda i odgovornoj konzumaciji, digitalna etiketa pomaže potrošačima da prave informisane i odgovorne izbore. Trudnice su posebno osetljive na uticaj alkohola i od najvećeg je značaja da imaju pristup adekvatnim informacijama, u cilju očuvanja zdravlja.

Pernod Ricard donacija Institutu za Neonatalogiju na Beogradskom maratonu oslikava stalnu posvećenost kompanije društvenoj odgovornosti, kao i zdravlju i dobrobiti zajednice. Lansiranje digitalne etikete u Srbiji je značajan korak u pravcu adekvatnog informisanja potrošača i zaštite zdravlja osetljivih grupa kao što su trudnice.