MYROLL

MYROLL: Nova generacija nesesera

Milena Savić-Tričković nam je otkrila kako je došla na ideju da pokrene MYROLL, kako je njen prvi proizvod „Rollnica” postao brend i naziv za sve nesesere njemu slične, ali i koji su njeni planovi za budućnost i proširenje asortima.

Najteže je bilo prelomiti i odustati od stalnog posla. Ne samo zbog sigurnosti koju on donosi, već zbog konstantnog preispitivanja da li je to prava odluka i da li je pravi trenutak za takav korak. Na to posebno utiče početnička nesigurnost, neizvesnost koja sledi, ali neretko i obeshrabrujući komentari okoline.

MYROLL

Kako ste se odlučili da se upustite u sopstveni biznis i kako je došlo do ideje da se bavite proizvodnjom nesesera i futrola za šminku?

Iako sam po struci diplomirani filolog anglista, već po završetku studija sam eliminisala rad u prosveti kao opciju za svoj dalji profesionalni razvoj. Moja interesovanja su oduvek usmerena ka biznisu i radu u kompaniji zbog dinamike posla. Radno iskustvo sam stekla u firmama koje se bave proizvodnjom, gde sam imala priliku da upoznam proizvodni proces i prodaju iz prve ruke. Ipak, rad za druge me nije ispunjavao koliko ideja da stvorim svoj proizvod i da svoje vreme i elan usmerim na razvijanje biznisa koji će vremenom postati stalni izvor prihoda za moju porodicu i mene.

Šminka i make-up svet su oduvek bili moja strast i hobi koji sam negovala na razne načine. Moja velika želja je bila (i ostala) da se bavim proizvodnjom kozmetičkih četkica, ali dok se za to ne stvore finansijski uslovi, odlučila sam se za proizvodnju nesesera i pojaseva. Tako je nastala Rollnica koja je vremenom postala sinonim za organizaciju četkica i pribora za šminkanje.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja sopstvenog posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteže je bilo prelomiti i odustati od stalnog posla. Ne samo zbog sigurnosti koju on donosi, već zbog konstantnog preispitivanja da li je to prava odluka i da li je pravi trenutak za takav korak. Na to posebno utiče početnička nesigurnost, neizvesnost koja sledi, ali neretko i obeshrabrujući komentari okoline. Ja sam pokrenula biznis bez velikih ulaganja, uz pomoć subvencije NSZ i mogu slobodno reći, bez ikakvog predznanja o vođenju biznisa. Jedino u šta sam bila sigurna jeste da moj proizvod kao takav nije postojao na tržištu i da je to prilika koju ne smem da propustim. Moja najlepša uspomena se vezuje za period kada su me tri firme koje sam navela u biznis planu kao ciljne kupce kontaktirale i ponosna sam što smo uspostavili uspešnu saradnju koja i danas traje.

MYROLL

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Ono što bih promenila je moj pristup planiranju posla i kreiranju ozbiljnijeg biznis plana. Zbog neznanja i neiskustva odluke sam donosila u trenutku i smatram da je to u nekoj meri ograničilo i usporilo razvoj mog posla na samom početku. S druge strane, ta igra na sigurno mi je dala vremena da steknem samopouzdanje koje mi sada dozvoljava da rizik ne posmatram kao prepreku već kao priliku.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Prvi proizvod je bila „rollnica” – pamučni neseser sa pregradama za četkice koji se jednostavno srola i uveže saten trakicom. Skroman i jednostavan, baš kao i sam početak mog poslovanja.

Vrlo brzo se taj početni proizvod razvio u profesionalnu futrolu od fine eko kože, u koju možete da spakujete više desetina četkica, sa pomoćnim džepovima i neseserom za dodatni pribor. Te iste futrole i danas imamo u ponudi i one se neće menjati u smislu dizajna i kvaliteta. Ono čime ih unapređujemo su materijali i kombinacije boja. Imamo nekoliko modela koji se razlikuju po broju pregrada i džepova kako bi zadovoljili različite potrebe, bilo da je profesionalna ili lična upotreba u pitanju.

MYROLL

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najtraženiji?

Naš asortiman čini 13 proizvoda – neseseri, futrole i pojasevi koji na jedinstven i smislen način olakšavaju organizaciju pribora, šminke i kozmetike. Većina proizvoda je praktična za svakodnevnu upotrebu, dok su PRO modeli namenjeni profesionalnim šminkerima i salonima. PRO futrole za četkice i pojasevi se izdvajaju kao najprodavaniji proizvodi iz asortimana od početka pa do danas, ali ništa manje pažnje ne privlače ni ostali modeli poput nesesera koji se u samo jednom potezu pretvara iz nesesera u čašu za četkice, zatim futrollnica koja staje u svaku žensku torbu ili naša najnovija boombica za pribor za manikir.

Po čemu vas kupci prepoznaju, šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

„Rollnica” je naš zaštitni znak. U komunikaciji sa ljudima primećujemo da je to termin koji je odavno zamenio izraz „neseser” ili „futrola”. I drago mi je da je tako, zato što mi ne proizvodimo obične nesesere, već kreiramo proizvode koji se po formi i funkcionalnosti razlikuju od svega što možete naći na našem tržištu. To objašnjava i naš slogan „Nova generacija nesesera”, koji jasno poručuje da nudimo nešto drugačije i jedinstveno u ovoj oblasti.

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Prethodna godina je neminovno uticala na mnoge segmente poslovanja. Nabavka materijala je otežana zbog prekida uvoza, pa smo prinuđeni da menjamo ideje i dogovore u skladu sa ponudom. S obzirom da su naša ciljna grupa saloni i profesionalni šminkeri, period kada su bili onemogućeni da rade je donekle uticao i na našu prodaju, ali srećom nas su održali i podržali stalni kupci sa kojima smo, uz obostrani kompromis, našli rešenje za novonastalu situaciju. Neke dogovorene saradnje su stopirane dok se ne stvore povoljniji uslovi, ali verujem da ćemo do kraja godine nastaviti tamo gde smo stali.

MYROLL

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Onlajn prodaja čini 80% našeg poslovanja. Iako smo od početka prisutni na društvenim mrežama, za vreme pandemije smo napravili korak dalje i pokrenuli onlajn shop. Tu su izloženi svi naši proizvodi i u svega nekoliko klikova možete da poručite svoju rolnicu, bez dopisivanja na društvenim mrežama, upita za cenu i bez čekanja na odgovor. Na taj način štedimo vreme i nama, ali i kupcu koji zna šta želi. Naravno, uvek smo dostupni za sva pitanja i zahteve i to je odnos koji oduvek negujemo sa svojim kupcima.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Instagram je naš primarni kanal prezentacije i prodaje od samog početka. U prilog tome ide i činjenica da su nas svi veliki kupci pronašli i kontaktirali putem Instagrama. Taj prostor koristimo ne samo da prezentujemo proizvode, već da svakodnevno delimo sa pratiocima naše planove, aktuelne projekte i da kroz interakciju pratimo njihova interesovanja. Opcija kreiranja prodavnice na Facebook-u i Instagramu je odličan način da linkujemo proizvode kroz svaku aktivnost na mrežama i na taj način pozovemo pratioce da kupe naš proizvod.

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Smatram da smo trenutnom ponudom nesesera u velikoj meri zaokružili celokupnu organizaciju šminke, kozmetike i četkica. Najnoviji proizvod je neseser za opremu za manikir u koji staje UV lampa i sav potreban pribor za takav tretman. Futrola za stajler za kosu je takođe naišla na interesovanje tako da su aparati za negu i ulepšavanje naša inspiracija za neke buduće modele.

Takođe, želimo da ponudimo mogućnost personalizovane štampe i veza za pojedinačne proizvode, što je do sada bilo dostupno samo za veće količine.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Budite originalni i inovativni u realizaciji vaše ideje, jer će vas to odvojiti od ostalih u vreme kada je sve manje-više već prisutno na tržištu. Učite, stvarajte kontakte i unapređujte sebe na svim nivoima. Pratite konkurenciju i trendove u vašoj oblasti, ali ne kopirajte nečije proizvode ili poteze zato što svi idemo ka istom cilju, ali ne istim putem. Greške su neminovne, ali svaki problem je rešiv ako ste vredni, disciplinovani i dosledni. Situacija sa Kovidom nas je naučila da postoje situacije koje ni najbolji biznis plan ne može da predvidi, ali ako ste dovoljno fleksiblni i istrajni čak i tako nepovoljnu situaciju možete okrenuti u svoju korist.

MYROLL