Mesec nezavisne scene u Bitef teatru

Jugoslav Krajnov

MESEC NEZAVISNE SCENE U BITEF TEATRU

U sklopu novog koncepta Bitef teatra koji podrazumeva čvršće povezivanje sa temama i estetikama kojima se bavi Bitef festival, od prošle godine u program pozorišta uvršten je i Mesec nezavisne scene, poseban prostor za podršku nezavisnim autorima i trupama.

Nažalost, zbog situacije izazvane pandemijom koronavirusa, Mesec nezavisne scene biće realizovan u izmenjenom, smanjenom obimu. Što je, na kraju krajeva, i u skladu sa sloganom sezone Bitef teatra Na ivici koji, između ostalog, podrazumeva i to da je celokupna pozorišna sezona na ivici održavanja.

Ove godine, u okviru Meseca nezavisne scene, publika će moći da pogleda dva nezavisna projekta.  U četvrtak, 4. februara, sa početkom u 19 časova, na programu je produkcija trupe „Upalimo reflektore” pod nazivom ČAJ SA KUBLAJ KANOM autora Saše Radonjića, po adaptaciji i dramaturškoj intervenciji Aleksandra Milosavljevića.  U subotu, 13. februara, sa početkom u 19 časova, na programu je RAĐANJE ČOVEKA NA IVICI, prezentacija psihodrame terapeuta Vuka Vukovića.

Bitef teatar će se i u budućnosti truditi da pruži podršku projektima nezavisne scene. Tako je, na primer, podržao Future Fortune Dragane Bulut, koji je sa uspehom premijerno izveden i u berlinskom pozorištu HAU.

Kublaj Kan

Čaj sa Kublaj – kanom

(monodrama sa dva lika)

Igra:

Pisac i Piščev glas: Jugoslav Krajnov

Produkcija „Upalimo reflektore”

Saša Radonjić

Premijera u Beogradu (Bitef teatar): 4. februar 2021.

Premijera u Novom Sadu (Pozorište mladih): 18. februar 2021.

Kublaj-kan (mong. Hubilaй haan, prev. Veliki gospodin; 1215 – 1294.) poslednji Veliki kan mongolskog carstva (1260 – 1294), osnivač i prvi car (1279 – 1294) kineske dinastije Juan.

Pisac o drami

Čaj sa Kublaj – kanom je intimna, džepna enciklopedija mojih iskustava iz višemesečne borbe za život koja se odigravala 2009. godine, a sve u formi i ruhu monodrame. Kao u svakoj enciklopediji i ovde su sve odrednice do detalja verodostojne, odnosno predstavljene onako kako su se stvarno zbile, izuzimajući završnu mikronovelu koja baca reflektorsko metaforičko svetlo po dubini i širini tih stvarnih događaja. Autor se nada da njegova na ovaj način artikulisana iskustva mogu nekome nekada u suočavanju sa sličnim traumama biti od koristi.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.