Učim da bolje učim

Kreativni centar: Učim da bolje učim. Za starije osnovce

Da bi bio uspešan u školi, svaki đak treba da nauči kako da uči. Nema nijedne metode učenja koja odgovara svim učenicima, ali đaci kojima je pružena mogućnost da isprobaju različite načine učenja uglavnom lakše razvijaju sopstvene metode i lakše savladavaju gradivo. Odrasli koji rade s decom treba da im pomognu u ovladavanju veštinama neophodnim kako u školi tako i kasnije u životu.

Pomažući detetu da bolje uči i da se bolje organizuje, podstaći ćete njegovo osamostaljivanje, a želja za učenjem pratiće ga tokom čitavog školovanja, ističe Andre Žiordan, autor veoma korisne knjige Učim da bolje učim. Za starije osnovce, koja je nedavno objavljena u izdanju Kreativnog centra. Andre Žiordan je profesor na Univerzitetu u Ženevi, doktor nauke o obrazovanju i pisac nekoliko veoma popularnih knjiga o učenju. Sa Sonjom Varnije, profesorkom koja nastoji da svakodnevno smišlja razne aktivnosti kako bi učenicima pomogla da bolje uče, napisao je i priručnik Učim da bolje učim. Za mlađe osnovce, objavljen u izdanju Kreativnog centra pre dve godine.

Kako poboljšati pamćenje i koncentraciju? Kako raditi domaće zadatke delotvorno i bez stresa? Kako uspešnije rešavati kontrolne zadatke? To su neka od pitanja koja deca i roditelji često sebi postavljaju, a knjiga Učim da bolje učim. Za starije osnovce daje odgovore na njih. Ovaj priručnik sastavljen je od pet delova (Učim o sebiUčim da bolje učimStičem posebna znanjaUčim da se bolje organizujem i Učim da se otvaram prema drugima), a svaki od njih sadrži oko deset odeljaka posvećenih razvijanju određene sposobnosti, veštine ili umeća pomoću niza aktivnosti. Svaki odeljak obuhvata uvodni deo, u kojem se čitaocu objašnjava važnost određene veštine, sposobnosti ili umeća (postavljanje ciljeva, motivacija, bolje pamćenje, samostalnost, briga o sebi, tehnike učenja, organizacija slobodnog vremena, razumevanje nastavnika, drugara i roditelja itd.), a zatim se pružaju veoma konkretni predlozi i saveti o tome kako se data veština, sposobnost ili umeće može poboljšati (pravljenje beležaka i mapa uma, osmišljavanje projekata, traženje pravih informacija, korišćenje udžbenika i rečnika itd.).

Zahvaljujući ovoj knjizi koja obuhvata 41 praktični odeljak, učenik će moći da uvidi kako postoje različiti načini učenja i da pomoću kratkih testova otkrije onaj koji mu najviše odgovara, da otkrije i iskoristi svoje jake strane, da prepozna svoje slabosti i greške i nauči kako da ih otkloni, da poboljša svoje odnose s drugima i da se oseća dobro.
Na kraju knjige roditelji će pronaći deset saveta o tome kako da pomognu svom tinejdžeru da se izgradi i kako da poboljšaju međusobni odnos. Ove ideje će pomoći roditeljima da bolje razumeju detetove potrebe i daće im predloge o tome kako da se ponašaju u određenim situacijama.

Obe knjige Učim da bolje učim – i ona namenjena mlađim osnovcima i ona za starije osnovce – objavljene su u ediciji Mala psihologija. Ona obuhvata izdanja koja decu u periodu odrastanja upućuju na to kako da se suoče s raznovrsnim problemima i razreše ih na najbolji mogući način. Posebnu prednost ovih knjiga, pa tako i priručnika Učim da bolje učim, čine jasna objašnjenja i delotvorni saveti, kao i to što su pisane jednostavno, pa ih deca mogu lako razumeti.