Terzića avlija

Inicijativa za produženje roka važenja vaučera za odmor u Srbiji do 20. decembra

Udruženje „Moja Srbija“ uputilo je inicijativu Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, da donese odluku o produženju važenja ovogodišnjih vaučera za odmor u Srbiji do 20. decembra.

Zbog uvođenja vanrednog stanja izazvanog širenjem epidemije koronavirusa, mnogi građani Srbije nisu mogli da iskoriste svoje vaučera za subvencionisani odmor u Srbiji, ukoliko su se ti vaučeri odnosili na odmor u martu, aprilu ili maju ove godine. Kako su već tokom aprila i maja mnogi ugostitelji rasprodali svoje smeštajne kapacitete do 20. novembra, do kada važe ovogodišnji vaučeri, građani nisu bili u mogućnosti da promene termine svojih rezervacija u istim objektima. S obzirom na to da su vaučeri vezani za ime smeštajnog objekta, a da svaki građanin može samo jednom u toku godine da konkuriše za ovu subvenciju, putnici, koji su planirali da iskoriste svoj odmor tokom proleća, ostali su uskraćeni za ove pogodnosti.

„Tokom prethodnih nekoliko meseci mnogi građani su nas zvali i negodovali, jer nisu bili u mogućnosti da iskoriste vaučere koje su dobili za odmor u martu, aprilu i maju, zbog uticaja više sile, a onemogućena im je ponovna prijava za ove subvencije. Takođe, kontaktirali su nas i ugostitelji, jer su i oni imali isti problem – popunjene kapacitete do 20. novembra i nezadovoljne goste kojima ne mogu da izađu u susret i da prihvate njihove vaučere u drugom periodu“, izjavio je Milan Ristić, predsednik udruženja „Moja Srbija“ i dodao da očekuje da će Ministarstvo prihvatiti inicijativu udruženja, kako u interesu građana, tako i u interesu domaće privrede.

Akcija podele vaučera za subvencionisani odmor u Srbiji se tokom prethodnih pet godina pokazala kao jedna od najisplativijih i najpopularnijih subvencija u srpskoj privredi. Domaći turizam svake godine beleži dvocifrenu stopu rasta, a uvećani prihodi od domaćih turista neminovno dovode i do povećanja nivoa investicija u turističku infrastrukturu.

„Produžetkom akcije za mesec dana, tokom kojih bi mogli da se iskoriste isključivo neiskorišćeni vaučeri iz perioda vanredne situacije, pomogli bismo našim građanima da u tom periodu iskoriste svoje neiskorišćene rezervacije, ugostiteljima bismo pomogli da popune svoje kapacitete do kraja godine, a u oblast domaćeg turizma bismo „upumpali“ dodatnu količinu novca i time doprineli da ova privredna grana još uspešnije završi tekuću godinu“, dodao je Ristić.