Indie Belgrade 2021

IndieBelgrade 2021 konferencija: „Nezavisni autori u novom veku tehničke reprodukcije”

Nedelja, 21. novembar, u 12 časova, Dom omladine Beograda, sala Amerikana

Festival nezavisnog američkog filma „IndieBelgrade”, koji će sedmo izdanje imati od 19. do 21. novembra u Domu omladine Beograda, i dalje ekskluzivno prikazuje samo najnovije premijerne i najuzbudljivije filmske naslove koje bogata umetnička, nezavisna scena u Americi nudi. Pored predstavljanja uobičajeno atraktivnog i uvek svežeg pogleda na savremenu severnoameričku nezavisnu filmsku scenu, Dom omladine Beograda, kao organizator festivala, počinje sa razvojem edukativnog, teorijsko-kritičkog i muzičkog programa, a sve u okvirima teme nezavisnog filma i nezavisne umetnosti uopšte.

Festival su podržali: Grad Beograd, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije i Ambasada SAD u Beogradu.  

Filmske ideje mogu se razvijati u stilu i pravcu veće nezavisnosti i većeg oslanjanja na nezavisne filmske strategije u Americi. O indie filmskim uticajima, stilu, autorima, njihovim inspiracijama, kao i o svim ostalim uzrocima i posledicama filmske nezavisnosti ili težnje ka njoj, kao i o samom pojmu nezavisnosti, ne samo sa filmskog stanovišta i iz filmske perspektive, može se naširoko analizirati, tumačiti i teoretisati. To će i biti jedna od glavnih ideja ovogodišnje konferencije „Nezavisni autori u novom veku tehničke reprodukcije”, uz učešće domaćih i regionalnih filmskih kritičara i teoretičara mlađe i srednje generacije. Ulaz je slobodan za sve zainteresovane.

Učestvuju:

Iva Leković, filmska kritičarka

Dragan Jovićević, filmski kritičar

Amra Latifić, teoretičarka medija

Neda Radulović, dramaturškinja

Ivan Velisavljević, dramaturg

Dejan Ognjanović, filmski kritičar

Vesna Perić, dramaturškinja

Miroljub Stojanović, filmski kritičar

Moderator:
Saša Radojević, filmski kritičar

Konferencija posvećena američkom nezavisnom filmu mogućnost je da se tematizuju neki od brojnih segmenata tog ogromnog korpusa. Karakteristike nezavisnog filma odnose se na slobodu u izboru sadržaja, portretisanih likova, načina pripovedanja i rediteljskih postupaka. Iz takvog pristupa proističu svežina tih filmova i njihova vitalnost.

Uprkos pokušajima od strane velikih američkih filmskih studija da se „prisvajanje” duha nezavisnog filma obavi kupovinom ili osnivanjem kompanija koje bi se bavile tom vrstom filma, na samoj sceni evidentan je otpor tim strategijama.

Glavni oslonac za gradnju otpora i zadržavanje pravog identiteta nezavisnog filma je dostupnost jeftine, a kvalitetne digitalne filmske opreme na tržištu. S razvojem digitalnog snimanja, a potom i distribucije igranih filmova, gubi se i razlika između bioskopskog filma, filma koji se distribuira preko audio-vizuelnih nosača i filma s prevashodno elektronskom distribucionom mrežom.

Kompleksne produkcione okolnosti i novi načini distribucije i konzumiranja filmova nalažu i inovativna sagledavanja autorskih dometa.

Na konferenciji posvećenoj američkom nezavisnom filmu kroz fokusiranje pojednih autora (između ostalih, u fokusu će biti i rediteljski opusi Grete Gervig, Ričarda Linklejtera i Čarlija Kaufmana) i žanrovskih i tematskih trendova generisaće se svojevrstan presek stanja u tom domenu, odnosno refleksija prepoznatih uticaja te vrste filma na ovdašnji kulturni milje.