Henkel: Vizionarski pristup društvenoj odgovornosti

MIT projekat - donacija narodnih nošnji za AKUD Lola

Henkel: Vizionarski pristup društvenoj odgovornosti

Kompanija Henkel više od 145 godina vizionarski pristupa društvenoj odgovornosti. Društveni angažman kompanije Henkel poznatiji je pod terminom korporativno građanstvo i sastavni je deo odgovornosti kompanije da vrati vrednost zajednicama u kojima posluje i aktivno doprinese njihovom daljem razvoju

Pored angažmana za podršku zajednici, fokusiranost na održivo poslovanje predstavlja jednu od ključnih vrednosti za kompaniju Henkel. Kao lider na polju održivosti Henkel je 2010. godine lansirao globalnu Strategiju održivosti koja podrazumeva efikasnije korišćenje resursa i smanjenje ekološkog otiska kroz smanjenje potrošnje vode, električne energije i generisanja otpada. Sledeći načela Strategije održivosti Henkelova fabrika u Kruševcu je prva u Srbiji dobila ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat.

Osećaj odgovornosti prema zajednici potiče od osnivača kompanije Frica Henkela, po kome Henkelova fondacija danas i nosi ime. Kompanija veruje da svaki pojedinac pravi razliku, te učenjem o održivom razvoju i njegovoj praktičnoj primeni, teži da svi članovi kompanije, u svojim svakodnevnim aktivnostima brinu o planeti. U tom smislu, jedan od najznačajnijih globalnih projekata pod okriljem Fondacije jeste MIT inicijativa – Make an Impact Tomorrow, koja pruža mogućnost svim zaposlenima da prijave projekte od značaja za lokalnu zajednicu i da volontiraju u njihovoj realizaciji, čime doprinose unapređenju nauke, kulture, obrazovanja, sporta, ali i zaštiti životne sredine i očuvanju zdravlja.

Ove godine MIT inicijativa obeležava 15 godina postojanja u Srbiji. Od 2007. godine realizovano je skoro 200 projekata u vrednosti više od 750.000 evra. Posebno smo ponosni na naše zaposlene koji su i pored svih izazova u 2020. i 2021. godini, uspeli da sprovedu 27 projekata u vrednosti više od 100.000 evra. Ovim su podržani vrtići, bolnice, škole, sportska i kulturno-umetnička udruženja i mnogi drugi.

Volim reku, a ti

Još jedan od pokazatelja društveno odgovornog poslovanja je i kontinuirana posvećenost očuvanju životne sredine, što najbolje pokazuje ekološki projekat Volim reku, a ti?, koji je Henkel pokrenuo u okviru svog poslovnog segmenta Deterdženti i kućna hemija. Cilj ovog projekta je čišćenje vodnog bogatstva Srbije te kreiranje lepše i čistije prirode za sve nas. Tokom prve godine projekta sa četiri lokacije u Srbiji očišćeno je više od 650kg otpada, dok je prošle godine sa šest lokacija očišćeno oko 3.000kg otpada. Među vodnim bogatstvima koja su očišćena su jezero Ćelije kod Kruševca, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Zavojsko kod Pirota, Zobnatičko, jezero Perućac, kao i najveće i najlepše kupalište i izletište našeg glavnog grada – Ada Ciganlija.

Henkelov brend Ceresit je prethodnih godina pružio podršku Fondaciji Novak Đoković u izgradnji i adaptaciji brojnih vrtića širom Srbije. Pored toga, osetljivi period za vreme pandemije korona virusa, protekao je u znaku pomaganja zdravstvenom sistemu Srbije, kao i našim najstarijim sugrađanima i to kroz donaciju robe i medicinske opreme u vrednosti od skoro 500.000 evra.

Kompanija Henkel posvećena je unapređenju kvaliteta života i lokalnoj zajednici, te će se slični projekti nastaviti i u narednom periodu.



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.