Moja Srbija

Eurobank

Društveno – odgovorno poslovanje Eurobanke tokom 2020. godine

Godina 2020. donela je mnoge promene i izazove, a epidemija koronavirusa uticala je na pojedine kompanije da u svoj fokus stave društveno-odgovorno poslovanje. Odgovornost prema zajednici u kojoj posluje integralni je deo strategije Eurobank, koja je od svog osnivanja u Srbiji 2003. godine, kroz program „Investiramo u evropske vrednosti”, uložila više od 4,5 miliona evra u obrazovanje, zdravstvo, ekologiju, kulturu i socijalnu inkluziju.

Početkom godine, Banka je nastavila svoj samostalni projekat „Škola kao nacrtana za Vas”, koji sprovodi uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Cilj projekta je poboljšanje i unapređenje uslova za rad i učenje u srednjim školama u Srbiji i rezultat je sinergije Eurobank i njenih klijenata. Od svake transakcije izvršene humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce” Banka odvaja deo sredstava od svojih prihoda i usmerava ih u srednje škole.

U okviru projekta, Eurobank je opremila kabinet za statistiku i računovodstvo Prve ekonomske škole u Beogradu i obezbedila opremu za elektronsku jezičku laboratoriju sa digitalnom bibliotekom Ekonomskoj školi „Stana Milanović” iz Šapca. Treća donacija realizovana je u Subotici, zahvaljujući kojoj je učenicima Ekonomske srednje škole „Bosa Milićević” na raspolaganju modernizovani kabinet virtuelne banke.

Pored donacija neophodne računarske opreme, projekat ima još jednu važnu komponentu – kroz predavanja zaposlenih iz Eurobanke, učenici srednjih ekonomskih škola stiču nova teorijska i praktična znanja o bankarstvu.

Sa proglašenjem epidemije koronavirusa, Banka je veliki deo svojih društveno odgovornih aktivnosti usmerila ka pružanju podrške našem zdravstvenom sistemu. Neposredno po proglašenju vanrednog stanja, Eurobank se se među prvima odazvala pozivu UNICEF-a izdvojivši 6 miliona dinara za nabavku neophodne medicinske i zaštitne opreme, sa ciljem da pomogne oporavak obolelih. Želeći da dodatno olakša i doprinese u lečenju od koronavirusa, Eurobank je Kliničkom centru Srbije početkom avgusta uručila dvadeset kiseoničkih protokomera ukupne vrednosti 1,2 miliona dinara, koji su neophodna oprema za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po 8 kiseoničkih protokomera uručila i Kliničkom centru Niš i Kliničkom centru Kragujevac.

Tokom trajanja epidemije, Banka je, uporedo sa pružanjem podrške zdravstvenom sistemu Srbije, nastavila da sprovodi aktivnosti koje imaju za cilj unapređenje obrazovanja. Na poziv NALED-a, Eurobank se kao jedan od pokrovitelja priključila konkursu za izbor najboljih primera nastave na daljinu „Magija je u rukama nastavnika”. Konkurs je bio namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola u Srbiji koji su osmišljavali i izvodili nastavu na daljinu. Banka je obezbedila 2 laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade u dve kategorije – za najbolji primer interaktivne nastave i najbolji primer upotrebe informacionih tehnologija u nastavi.

I nakon ovih značajnih donacija, Eurobank je nastavila da učestvuje u postojećim inicijativama, ali i da pokreće sopstvene, pružajući podršku najugrožrnijim kategorijama društva. Među njima su i prodavci magazina LICEULICE, koji su uvođenjem vanrednog stanja i posebnih mera zaštite od koronavirusa, bili suočeni sa nepremostivom preprekom – potpunom obustavom prodaje, pa samim tim i izostankom materijalnih prihoda. Imajući to u vidu, Eurobank je otkupila jedan deo tiraža i na taj način im pružila podršku i iskazala solidarnost.

Banka je naročito ponosna na lični angažman zaposlenih i njihovo učešće u inicijativama koje podrazumevaju pomoć najstarijim građanima. Dodatno, Eurobank je obezbedila finansijska sredstva za nabavku uređaja „Power Tech” koji je značajan za dezinfekciju umetničko istorijskih predmeta za Narodni muzej u Beogradu, kao i neophodnu pomoć porodicama dece koja boluju od autizma iz Udruženja „Autizam Valjevo”. Na taj način još jednom je pokazala da je jedan od lidera društveno-odgovornog poslovanja, dajući pravi primer kako da se odnosimo prema društvu i zajednici u kojoj živimo i poslujemo.