mediji02Tokom prve godine rada naše udruženje je uspelo da objasni velikom broju građana Srbije šta se dobija većom kupovinom domaćih proizvoda i šta su to domaći proizvodi. Međutim, kroz ankete koje smo radili širom Srbije, mogli smo da zaključimo da građani teško prepoznaju koji su to, konkretno, domaći proizvodi. Jako mali broj građana je uspevao da za dva minuta nabroji deset domaćih proizvoda. Zato će naš glavni zadatak tokom druge godine kampanje biti da usmerimo potrošače na konkretne proizvođače, brendove i proizvode, kao i na stvaranje bolje saradnje u odnosima domaćih proizvođača i medija.

Letimičnim gledanjem TV programa ili čitanjem časopisa lako je zaključiti da veoma mali procenat medijskog prostora u Srbiji zauzimaju domaći brendovi i domaći proizvođači. Otuda potiču slaba prepoznatljivost domaće robe i poteškoće kod građana Srbije da brzo nabroje deset domaćih proizvoda. Popularnost određene robe ili brenda direktno zavisi od prisustva u medijima. Vidljivije prisustvo na nacionalnim televizijama ostvaruje jako mali broj domaćih proizvođača. Već u bliskoj budućnosti će se opstanak medija u našoj zemlji bazirati na oglašavanju naših proizvodnih firmi. Upravo zato će tokom ove godine biti zadatak svih nas, a pre svega države i medija, da osnažimo domaće proizvođače da povećaju svoje prisustvo u medijskom prostoru Srbije i da na taj način uvećaju svoju prepoznatljivost i da povećaju prodaju.

Kaže se da je za prodaju leka najvažniji lekar, a za sve ostalo važna je reklama. Zato, mi pre svega moramo obavestiti potrošače da određeni proizvodi uopšte postoje, zatim im moramo dati na znanje da je to domaći proizvod, a na kraju, ono što je možda najvažnije, moramo ih ubediti da je dati proizvod zadovoljavajućeg kvaliteta.

Prilikom kupovine određene robe, kupci se pre svega rukovode kvalitetom i cenom. Da bi se potrošač odlučio za kupovinu domaćeg proizvoda, trebalo bi da bude zadovoljen uslov da su zbir cene, kvaliteta i svesti o značaju kupovine domaće robe iznad zbira cene i kvaliteta konkurentskog uvoznog proizvoda. Zato je jaka propagandna kampanja, uz jasno definisane smernicame pomoći privredi ključni faktor u očuvanju proizvodnje i uvećanju investicija.

Koristi od ulaganja u marketing i stvaranje prepoznatljivog brenda su višestruke. Pre svega lojalnost potrošača, prednost u odnosu na konkurenciju, povećanje profita proizvođača, povećanje vrednosti kompanije, mogućnost daljih investicija i proširenja proizvodnje, mogućnost daljeg širenja brenda, a kada je u pitanju domaći brend, onda to znači i jačanje domaće privrede, otvaranje novih radnih mesta, rast plata zaposlenih, veći priliv sredstava u penzione, zdravstvene i druge fondove, stabilnije punjenje budžeta, smanjenje spoljnotrgovinskog deficita, značajnije investicije, rast izvoza i, na osnovu svega toga, ukupan rast standarda građana.