DOK Cinema DOB: „Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo”

DOK Cinema DOB: „Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo”

Četvrtak, 14. oktobar, 20 časova, Dom omladine Beograda, sala Amerikana

Projekcija i razgovor o filmu „JUGOSLAVIJA, KAKO JE IDEOLOGIJA POKRETALA NAŠE KOLEKTIVNO TELO”

Učestvuje: Marta Popivoda, rediteljka, scenaristkinja i producentkinja

Moderatorka: Jovana Nikolić, producentkinja

ULAZ SLOBODAN

Dokumentarni film I 62’ I 2013 I Srbija, Francuska, Nemačka

REŽIJA
Marta Popivoda

SCENARIO
Ana Vujanović, Marta Popivoda

MONTAŽA
Nataša Damnjanović

PRODUCENTI
Marta Popivoda, Alice Chauchat

PRODUKCIJA
Teorija koja Hoda, Les Laboratoires d’Aubervilliers

O FILMU

Film Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno telo bavi se izvođenjem ideologije u javnom prostoru, putem masovnih performansa. Autorka je analizirala filmske i video zapise iz posleratnog perioda (1945‒2000), fokusirajući se na masovne manifestacije (omladinske radne akcije, prvomajske parade, proslave Dana mladosti), kao i na javne proteste (studentski protest 1968. godine, studentske i građanske demonstracije devedesetih godina, prevrat 5. oktobra 2000. godine). U pitanju je istraživački film koji se bavi temom kako se jedno društvo menjalo kroz masovna izvođenja u javnom prostoru, ali i veoma lično gledište na istoriju socijalističke Jugoslavije i njen dramatični kraj. Film se završava pred vratima savremene demokratije i neoliberalnog kapitalizma u Srbiji, tražeći da promislimo zašto su građani tako lako napustili zamisli socijalističkog kolektivizma, bratstva i jedinstva, radničkih prava i besplatnog obrazovanja zarad, najpre, nacionalizma i rata, a zatim obećanja slobode i demokratije, za koje se ispostavilo da znače individualizam i „divlji” kapitalizam. Film je premijerno prikazan na 63. međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu (Berlinale), a potom na brojnim festivalima internacionalnog karaktera. Predstavlja deo stalne postavke njujorškog muzeja savremene umetnosti MoMA.