Candy Universe: Miks slatkiša u jednoj kesici

Candy Universe

Candy Universe: Miks slatkiša u jednoj kesici

Boris Pezelj, vlasnik Candy Universe-a, nam je otkrio kako su on i supruga došli na ideju da pokrenu svoj biznis, koje su njihove najlepše uspomene iz tog perioda i šta savetuju svima onima koji su neodlučni da li da se upuste u samostalni posao ili ne.

Najlepša uspomena nam je veče montaže prvog kioska. Tada smo pozvali naše najbliže prijatelje da nam pomognu da unosimo delove kioska i samu robu, a nismo imali ni kolica za transport. Sve je bila improvizacija. Ali uspeli smo, a to njihovo drugarsko pomaganje bilo nam je apsolutno sve. Ta zahvalnost ostaje zauvek.

Candy Universe

Kako ste došli na ideju da pokrenete sopstveni biznis i kako ste se odlučili baš za slatkiše?

Supruga Sanja i ja (Boris) smo maštali o sopstvenom biznisu. Još dok smo se zabavljali smo krenuli da pričamo kako bi bilo lepo da imamo nešto svoje i da nemamo šefove i radno vreme. Sve zbog te priželjkivane samostalnosti smo vrebali pravu priliku. Sanja je već radila u inostranoj firmi koja je obavljala sličan posao ovome što mi sada radimo, a ja sam sa drugarima imao firmu za proizvodnju svetlećih reklama. Nakon nekoliko godina rada, svadbe, prvog deteta, drugog, dolazi na red i moj neuspeli pokušaj da odemo porodično u USA. Sa tom malom ušteđevinom koja je preostala od odlaska u Ameriku, zatim uz  pozjamice od kumova, drugara i roditelja, krećemo i otvaramo prvo prodajno mesto u Delta City-u u decembru 2012. godine. Slatkiši su bili opredeljenje, jer je Sanja to već poznavala, a ja sam samo trebao svojim delovanjem da unapredim celokupnu operaciju.

Šta je bilo najteže prilikom pokretanja posla, a koja bi bila Vaša najlepša uspomena iz tog perioda?

Najteže je bilo prihvatiti dane u kojima bude posla ispod proseka. I danas, posle 9 godina rada, čekamo kraj dana da nam koleginice pošalju izveštaje sa prodajnih mesta, jer mi preduzetnici imamo običaj da u glavi već potrošimo novac koji još nismo ni zaradilii. Već vidimo sledeći potez i već vidimo sledeću investiciju.

Najlepša uspomena nam je veče montaže prvog kioska. Tada smo pozvali naše najbliže prijatelje da nam pomognu da unosimo delove kioska i samu robu, a nismo imali ni kolica za transport. Sve je bila improvizacija. Ali uspeli smo, a to njihovo drugarsko pomaganje bilo nam je apsolutno sve! Ta zahvalnost ostaje zauvek.

Candy Universe

Ako biste mogli da vratite vreme, postoji li nešto što biste uradili drugačije?

Ne. Sve greške koje smo napravili su bile dovoljno male da nas ne unazade, a dovoljno velike da iz njih naučimo i postanemo bolji. Ne verujem da bi nešto značajnije uticalo na nas da npr. nismo otvorili prodajno mesto u TC Zira, u TC Immo centar ili u Rodi u Nišu ili u ulici Laze Telečkog u Novom Sadu. To su naši eksperimenti koji su nas samo bolje usmerili i jasnije prikazali šta i gde treba da bude naš fokus.

Koji je bio prvi proizvod u vašem asortimanu i kako on danas predstavlja vašu kompaniju?

Početak je bio samo mix saltkiša od nekih 45 različitih vrsta čokoladnih i gumenih bombona bez nekog posebnog pakovanja, bez sajta i kutija. Samo bombone u kesici. Taj tzv. proizvod je ostao identičan. Samo više nemamo tih 45 vrsta – sad ih je oko 140. Online prodaja nam sve bolje i bolje radi, a Candy Box kao posebna stavka je proizvod  koji  nas je izdigao u lošim trenucima Covid pandemije i održao nas.

Candy Universe

Koliko proizvoda obuhvata vaš asortiman danas i navedite nam one koji su najzanimljiviji potrošačima?

Ovo je jedan od izazova našeg samog postojanja. Naša offline i online priča nemaju skoro nikakve veze jedna sa drugom – sem slatkiša koji se ipak poklapaju u nekoj manjoj meri. Sa pralinama i lizalicama imamo preko 220 vrsta slatkiša, po bojama, oblicima, ukusima…

Na prodajnim mestima u tržnim centrima najpopularnije su neke klasične vrste koje žene, naši najveći kupci, najviše i kupuju. Lešnik u mlečnoj čokoladi, kao i badem, karamele…

A ako govorimo o online prodaji, tu je bez premca kiseli mix, ali i slaninica od jednoroga i nezaobilazni pravi mix slatkiša. Ovaj poslednji mix je prava slika svega onoga što mi stvarno i predstavljamo. Mix svih slatkiša po istoj ceni.

Po čemu vas potrošači prepoznaju, tj. šta je vaš zaštitni znak i da li ste ga kreirali svesno?

Naš zaštitni znak bi trebalo da bude ta mogućnost mešanja svega pred vama u istu kesicu, u isto pakovanje, po istoj ceni. Mi jesmo taj princip svesno smislili, ali je jako težak ljudima za prihvatanje u početku. Gumenjaci su jeftini, a čokolade su skupe. A kod nas je sve isto?! To je ljudima nelogično. Rekao bih da je ta nelogičnost naša prepoznatljivost.

Candy Universe

Koliko trenutna situacija utiče na razvoj vaše delatnosti?

Mi smo najbolji prikaz „non essential” proizvoda. Mi smo usputna kupovina kod posete tržnim centrima. A oni su bili poprilično dugo zatvoreni, a i kada su bili otvoreni u 2020. godini bili su jako slabo posećeni. Iako smo samim našim postojanjem godinama postali destinacija i razlog za dolazak u tržni centar i dalje je glavni motiv kupovine kod nas impuls – trenutna želja za slatkišima dok se švrćkate po centru u potrazi za patikama, majicom…. Online nam je malo pomogao u vreme Covida, ali mi smo suviše veliki da bi ovakva online prodaja pokrila sve naše troškove. B2B i naš www.acante.rs je značajno doprineo borbi u ovo Covid vreme i prodaja pravnim licima je bila lepa pomoć, pa gotovo spas za nas.

Možete li nam reći koliko je, prema vašem mišljenju, važna uloga onlajn prodaje u današnje vreme?

Ogromna! Sve što rade firme ovih dana mora biti online! Ako ne u finalnoj prodaji, onda bar u upoznavanju potencijalnih klijenata sa kvalitetima, prednostima, osećajem… Mi nismo u potpunosti zadovoljni, jer veliki deo vremena provodimo u edukaciji potencijalnih kupaca i u tom procesu veliki broj i izgubimo. Smatram da će to biti jako važan kanal prodaje u budućnosti.

Koliko društvene mreže doprinose prodaji i marketingu vaših proizvoda?

Društvene mreže doprinose definitivno našoj prodaji i napredak je očigledan. Prodaju online koju smo imali cele prošle godine, smo u 2021. dostigli do juna! Iako je daleko od samoodrživosti, ecommerce je baš lep kanal i za prezentaciju firme i za promovisanje proizvoda.

Candy Universe

Kakvi su vaši planovi na polju razvoja novih proizvoda u toku narednog perioda?

Baš smo na prekretnici. Vuče nas retail, ali i ecommerce i evropsko tržište. Imamo više puteva za dalji razvoj, ali nije usko usresređen na proizvode. Više na razvijanje franšiza i ulazak na EU tržište sa uslugom Candy Universe-a, nego na proizvode.

Šta je ono što biste preporučili svima onima koji planiraju da se upuste u sopstveni biznis?

Krenite što pre! Nikada neće sve biti idealno! Rizik je sastavni deo života i neophodno je da se u njemu uživa! Jer čemu sve te prospavane noći?! J Mora malo da se bdi. Da se iščekuje. Da se nada. Teorija je sjajna stvar, ali pravo zadovoljstvo je u vašim direktnim potezima koji donose razliku i koji vas guraju napred. Često ljudima kažem da smo u našem poslovanju napravili daleko više grešaka nego uspešnih poteza! Ali smo sve te loše poteze prebrodili, prevazišli, naučili i nastavili dalje da eksperimentišemo. Smatram da je takav pristup preduzetništvu dobra stvar i da nas konstantno izazivanje samo unapređuje! KRENITE!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *