Berlinski zidBeogradska premijera drame „Berlinski zid”

Srpsko narodno pozorište iz Novog Sada imaće beogradsku premijeru drame „Berlinski zid” po tekstu i u režiji Željka Hubača, u četvrtak, 9. februara (20.30) na Sceni „Raša Plaović” Narodnog pozorišta u Beogradu

Priča o tragediji dve porodice, srpske i albanske, identitetu i podelama, centralne su teme Hubačevog komada. Iskoračivši na neposredan način u materijal aktuelne istorije, kako navodi teatrolog Svetislav Jovanov, autor se dramom „Berlinski zid” upušta u novi sloj istraživanja ljudske sposobnosti za nasilje i praštanje, ali i na novi način artikuliše motiv porodice.

U predstavi većina glumaca igra dva lika. Milan Kovačević tumači uloge Skendera, odnosno Velimira. Peđa Marjanović igra Faruka i Raška, Dušan Vukašinović – Petrita i Vasilija, Marija Medenica glumi Ditu i Mariju, Marko Savić – Envera i Dimitrija, a Nina Rukavina tumači lik Ane. Dramaturg predstave je Aleksandar Milosavljević, dok je asistentkinja dramaturga Divna Stojanov. Muziku je komponovala Irena Popović Dragović, scenograf je Željko Piškorić, a kostimografkinja Marina Sremac.

„’Berlinski zid’ je opšteprihvaćena metafora o podeljenosti. Na ovim prostorima je taj konkretan čin rušenja barijere koja je odvajala Istočni i Zapadni Berlin bio inicijalna kapisla za deljenje koje je proteklo u svakovrsnom nasilju koje nažalost još uvek traje. I što su nam manji ti geografski i duhovni prostori u kojima obitavamo, zidova je sve više. Množe se geometrijskom progresijom, a uzroci njihovog nastajanja su u našoj zajedničkoj, tipično balkanskoj osobini – iracionalnoj autodestruktivnosti. Ta osobina uvukla se u sve pore naših društava, generišući sveopšte urušavanje, a mi je se i dalje opsesivno držimo, podređujući sve potencijalne radosti naših kratkih života nekakvim pseudoidelogijama, iskrivljenim slikama o tradiciji i brojnim drugim kolektivnim zabludama… O tome sam želeo da progovorim u predstavi ‘Berlinski zid’”, kaže autor i reditelj predstave Željko Hubač.

Premijera ovoga komada bila je 21. oktobra 2022. godine, na Kamernoj sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.

FOTO: Srdjan Doroški