Proglašeni najbolji filmovi festivala „Ćutanje je zlato”

Proglašeni najbolji filmovi festivala „Ćutanje je zlato”

U sredu, 22. novembra, u Domu kulture „Studentski grad”, proglašenjem nagrađenih filmova, zatvoren je 3. Međunarodni festival nemog filma „Ćutanje je zlato”

Nagrada Zlatno ćutanje Ex aequo (dele dva filma)

  1. Asterion
  2. Oticanje / The Leak

Specijalno priznanje – Special mention

  1. Poluboginje / Demi Godesses
  2. Reprodukcija / La Reproduction

Urednik Filmskog programa DKSG i umetnički direktor festivala Igor M. Toholj zahvalio se svim gostima, učesnicima i članovima žirija koji je radio u sastavu: mr Milica Lapčević, mr Boris Balta i mr Dragan Dimčić.

Selektor takmičarskog programa festivala bio je Petar Mitrić.

Žiri:

Asterion i Oticanje dva su filma koja su se celovitim filmskim utiskom plasirali za Glavnu nagradu festivala. Na autentičan način, svaki u svom žanru, predstavili su ubedljive autorske poetike i promišljanje nemog filma u savremenom trenutku. Dok se u Asterionu odsustvo zvuka odnosno tišina pojavljuje kao aktivan element koji ističe i podržava narativ u Oticanju tišina povećava sugestivnost priče koja ocrtava psihičko stanje glavne junakinje. U oba filma kamera montaža i ostali elementi produkcije su na visokom profesionalnom nivou. Stoga ova dva ostvarenje ravnopravno dele glavnu nagradu, ujedno afirmišući nemi film kao medij za izraz mitoloških, psiholoških i ezoteričnih doživljaja.

Utemeljen u igri percepcije film Reprodukcija nagradjen je za ideju koja je dovela do nadahnute, nesavršene realizacije. Upečaljiv lik glavnog junaka u buresknim epizodama vodi nas kroz urbanu svakodnevicu potpune usamljenosti i izolacije, uz onirične epizode i udvajanja prizora na neočekivan način. Ne gubeći veru u realnost izmedju Rene Magrita i Tin Tina glavni junak ispunjava film toplinom kroz seriju duhovitih preokreta.

Poluboginje je film nagrađen za grafičko vizuelni utisak i uspelu animaciju pažljivo odabranih likovnih elemenata u duhu dadaizma i nadrealizma. Nasuprot ovim formama sa početka XX veka sadržaj filma je veoma savremen i sa osobenim humorom i lucidnošću interpretira kanon rodnih uloga, iz subjektivne vizure uz elemente psihoanalize i simbolizma u vešto ukomponovanoj vizuelnoj celini.