„Srbija ima kvalitet“ – pitanja i odgovori

zlatiborac1Šta je to „Srbija ima kvalitet“?

Kampanju „Srbija ima kvalitet!“ sprovodi udruženje „Moja Srbija“ zajedno sa Privrednom komorom Beograda. Njeni osnovni ciljevi su: podsticanje razvoja proizvodnje u Srbiji, podsticanje ulaganja u unapređenje kvaliteta proizvoda i procesa proizvodnje, stvaranje poverenja građana u domaće proizvode i kompanije, objašnjavanje građanima razlike u pojmovima „domaći proizvod“ i „domaće vlasništvo“, promovisanje kvalitetnih domaćih proizvoda i brendova i promovisanje turističkih potencijala u Srbiji.

Sastavni deo kampanje „Srbija ima kvalitet!“ predstavlja dodela priznanja potrošača Srbije „Moj izbor“ najomiljenijim domaćim proizvodima i brendovima. Ovo priznanje je jedinstveno u našoj zemlji po tome što se dodeljuje isključivo na osnovu mišljenja potrošača. Tokom oktobra i novembra, promo tim udruženja „Moja Srbija“ će organizovati karavan po Srbiji, koji će obuhvatiti 22 najveća grada. Predstavnici „Moje Srbije“ će razgovarati sa građanima i deliti im besplatne magazine „Srbija ima kvalitet!“, kao i drugi promotivni materijal. U isto vreme, u supermarketima širom Srbije će se vršiti anketa među potrošačima o popularnosti pojedinih proizvoda i brendova. Sredinom decembra će se, na osnovu rezultata ankete, u Privrednoj komori Beograda, dodeliti priznanja „Moj izbor 2011“ najomiljenijim proizvodima i brendovima u Srbiji.

Koji su ciljevi kampanje

Ciljevi kampanje su:

– podsticanje ulaganja u unapređenje kvaliteta proizvoda i procesa proizvodnje,
– stvaranje poverenja građana u domaće proizvode i kompanije,
– pojašnjenje razlike u pojmovima „domaći proizvod“ i „domaće vlasništvo“
– promovisanje kvalitetnih domaćih proizvoda i brendova,
– podsticanje razvoja proizvodnje u Srbiji,
– sticanje uvida u stavove građana u vezi sa kvalitetom domaćih proizvoda,
– promovisanje turističkih potencijala u Srbiji.

 

Zar građani nemaju poverenje u domaće proizvode i kompanije?

Zbog višedecenijske zatvorenosti tržišta, kod naših građana se stvorio stereotip da je sva strana roba kvalitetnija od domaće. U okviru naše kampanje, ukazaćemo građanima da su se vremena promenila i da se u Srbiji danas proizvodi roba koja zadovoljava standarde i za najzahtevnija svetska tržišta.

 

Kako ćete uticati na unapređenje kvaliteta proizvoda i usluga?

„Moj izbor“ je jedino priznanje u Srbiji koje se dodeljuje isključivo na osnovu glasova potrošača. Dakle, ne može se kupiti ili dobiti nezasluženo. Zdrava konkurencija koja se među firmama stvara dodelom ovog priznanja, uticaće na dodatna ulaganja kompanija u proces proizvodnje i u poboljšanje komunikacije sa potrošačima.

 

Zašto pomažete najboljim kompanijama?

Da bi se zemlja izvukla iz krize i da bi se povećao standard građana neophodno je da razvijamo proizvodnju u Srbiji. Pri tome, pre svega moramo razmišljati o izvozu, kako bi se ublažio spoljnotrgovinski deficit i zemlja izvukla iz prezaduženosti. Da bi se osvajala zahtevna strana tržišta, neophodno je da izvoznik ispuni zahteve vezane, kako za kvalitet, tako i za količinu robe. Takve uslove ne mogu ispoštovati preduzeća sa 5-6 zaposlenih radnika. To mogu samo velike kompanije.

Velike kompanije su generatori malih i srednjih preduzeća. Najveći broj malih preduzeća stvaraju ljudi koji su prethodno bili uključeni u rad velike firme. Da bi se stvorila proizvodna firma neophodno je da preduzetnik ovlada tehnologijom izrade proizvoda, da nađe odgovarajuće dobavljače za ulazne komponente, kao i da organizuje plasman gotovih proizvoda. To može samo preduzetnik koji je dovoljno vremena bio uključen u proces proizvodnje u velikoj kompaniji. Zato je čest slučaj da u mestima koja imaju jaku jednu granu industrije, niču male firme koje se bave upravo tom delatnošću.

 

Da li ovom kampanjom pomažete i malim preduzećima?

Da. Svaka velika kompanija je stožer razvoja velikog broja malih preduzeća, koja opslužuju veliku firmu najširim spektrom proizvoda i usluga – od nabavke sirovina i poluproizvoda, do usluga obezbeđenja i održavanja sistema i objekata. Na taj način, podsticanjem razvoja velikih kompanija, utičemo i na razvoj malih i srednjih preduzeća u Srbiji.

Uz to, u planu je pokretanje web portala koji će postati podrška celokupnoj privredi, uključujući i mala i srednja preduzeća.

 

Kakve su to razlike u pojmovima „domaći proizvod“ i „domaće vlasništvo“?

Kroz istraživanja koja smo radili i kroz stalne kontakte sa narodom, došli smo do zaključka da građani veoma često mešaju pojmove domaći i strani proizvod sa vlasništvom nad preduzećem koje taj proizvod stvara. Često se u narodu može čuti „nemamo mi ništa naše, mi smo sve prodali“. Kampanjom „Srbija ima kvalitet“ ukazaćemo građanima šta su to domaći proizvodi.

 

Na koji način će nominovane kompanije imati korist od kampanje?

Povratna informacija koju će nominovane kompanije dobiti od potencijalnih kupaca o popularnosti svojih proizvoda, svakako će uticati na menadžment da poboljšanjem kvaliteta proizvoda i usluga i odgovarajućim medijskim nastupom izgradi bolju poziciju za svoj brend u svesti potrošača.

 

Na koji način će radnici imati korist od kampanje?

Novim investicijama i ulaganjem u proširenje postojećih kapaciteta u proizvodnji, stiču se uslovi za otvaranje novih radnih mesta i za smanjenje nezaposlenosti. Veća ponuda posla neminovno dovodi i do poboljšanja uslova rada i do povećanja primanja zaposlenih.

 

Da li će obični građani imati koristi od kampanje „Srbija ima kvalitet“?

Od podsticanja ulaganja u unapređenje kvaliteta dobit će imati svi – od vlasnika firmi, preko zaposlenih, do krajnjih potrošača – kupaca.

 

Koje aktivnosti ćete imati tokom kampanje „Srbija ima kvalitet“?

Tokom kampanje ćemo imati razne promotivne aktivnosti:
– intenzivna medijska kampanja tokom septembra, sa preko 2.000 spotova na TV B92
– obilazak 22 najveća grada u Srbiji, razgovor sa građanima i gostovanja na lokalnim medijima
– štampa i besplatna podela specijalnog broja magazina „Moja Srbija“, pod sloganom „Srbija ima kvalitet“
– anketiranje 2.000 kupaca u supermarketima širom Srbije
– svečana dodela priznanja „Moj izbor 2011“
– štampa i besplatna podela specijalnog broja magazina „Moja Srbija“, pod nazivom „Moj izbor 2011“
– gostovanja u medijima i još puno toga

 

Ko može da učestvuje u anketi za „Moj izbor 2011“?

U anketi za priznanje potrošača Srbije „Moj izbor 2011“ mogu da učestvuju isključivo oni građani koji su obavili kupovinu u supermarketu – dakle, kupci. O tome koji će kupci biti uključeni odlučuje anketni tim „Moje Srbije“, koji će unapred, za svaki grad i svaki supermarket, imati definisan plan istraživanja i broj ispitanika po polu i uzrastu.

 

Koliko gradova ćete obići tokom kampanje?

Tokom kampanje ćemo obići 22 grada u Srbiji. Uskoro ćemo objaviti i tačan raspored kada ćemo biti u kom gradu.

 

Ko kontroliše proces dodele priznanja „Moj izbor 2011“?

Radi bolje koordinacije i kontrole, Udruženje građana „Moja Srbija“ i Privredna komora Beograda su formirali Organizacioni i Nadzorni odbor akcije „Moj izbor 2011“. Organizacioni odbor se sastoji od predstavnika Udruženja građana „Moja Srbija“, Privredne komore Beograda i predstavnika pokreta potrošača i ima zadatak da rukovodi i kontroliše sprovođenje procedure istraživanja i dodele priznanja „Moj izbor 2011“. Nadzorni odbor je formiran od predstavnika nominovanih kompanija i ima zadatak da kontroliše sve postupke tokom istraživanja i dodele priznanja „Moj izbor 2011“.

 

Da li država stoji iza ove kampanje?

Kampanju „Srbija ima kvalitet“ je osmislilo i pokrenulo udruženje „Moja Srbija“ uz podršku Privredne komore Beograda. Do sada smo dobili podršku Ministarstva za trgovinu i usluge Republike Srbije, i Pribredne komore Srbije, ali nikakvu materijalnu pomoć nismo dobili. Finansijsku podršku dobijamo isključivo od naših najboljih kompanija, koje su prepoznale značaj razvoja proizvodnje i unapređenja kvaliteta za napredak privrede i rast standarda građana.

 

Kakve su reakcije na prošlogodišnju dodelu priznanja „Moj izbor 2010“?

U jednom od prethodnih tekstova smo objavili reakcije naših uglednih privrednika, ali, rado ćemo ih ponoviti:

Nemanja Popov, generalni direktor „Centroproizvoda“ „Biti najomiljeniji domaći proizvođač u Srbiji i istovremeno dobiti nagradu za najomiljeniji proizvod od strane naših potrošača predstavlja za kompaniju Centroproizvod najvrednije priznanje. Izuzetno me raduje što upravo naši potrošači prepoznaju kvalitet naših proizvoda i ukazuju nam poverenje čime doprinose ostvarenju svrhe našeg postojanja – stvaranju najkvalitetnijih proizvoda i očuvanju velikog broja zadovoljnih kupaca. Priznanje ,,Moj izbor“ nas obavezuje da se i dalje usavršavamo. Centroproizvod obećava potrošačima da će i dalje biti u centru naše kompanije, jer mi postojimo zbog potrošača i zahvaljujemo im se“.

Nevena Veselinović, PR & Communication Manager, „Imlek“„Nagrada za omiljeni brend je za nas velika čast i zadovoljstvo. Iako smo dobitnici mnogih priznanja, najdraže je ono koje potiče direktno od potrošača. Ponosni smo i na priznanje omiljenog proizvođača koje je Imlek osvojio 2010 godine. To je dokaz da se krećemo u pravom smeru i da naša nastojanja da zadovoljimo sve potrebe tržišta nalaze put do onih koji su nam najvažniji, a to su naši potrošači“.

Ilija Šetka, predsednik Upravnog odbora „Apatinske pivare“ „Ponosni smo što je naše Jelen Pivo izbor potrošača širom Srbije! Apatinska pivara je u protekloj godini dobila mnoštvo priznanja, a „Moj izbor“ dolazi direktno od potrošača i zato nam je posebno drago“.

Georg Grasl, direktor kompanije „Henkel“ „Puno pažnje posvećujemo željama i potrebama naših potrošača i njihovo zadovoljstvo je jedan od ključnih kriterijuma kojim vrednujemo naše rezultate, te stoga činjenica da su oni naš trud i težnje prepoznali, predstavlja veliku potvrdu našeg rada. Priznanje „Moj izbor“ nam je izuzetno drago, jer predstavlja ruku prijateljstva koju su nam pružili baš oni zbog kojih smo tu, a to su naši potrošači.

Vladimir Milović, dir. marketinga i razvoja kompanije „Dijamant“„Izuzetno mi je drago što su i pored pojave brojnih konkurenskih ulja na našem tržištu, potrošači ostali verni tradicionalnom brendu“.

Dušan Knežević, generalni direktor kompanije „Zlatiborac“ „Ponosni smo na priznanje „Moj izbor“, jer ono za nas predstavlja vredan dokaz kvaliteta naših proizvoda i poverenja koje nam naši potrošači poklanjaju. „Moj izbor“ je veliko priznanje za kompaniju Zlatiborac, čini nam čast i stvara obavezu da u ovoj godini budemo još bolji i uspešniji“.

Aleksandar Marković, direktor „Metalac posuđa“ „Celokupna akcija ukazivanja na značaj domaćih brendova zaslužuje poštovanje. Ipak, nije dovoljno apelovati na potrošače da razumeju značaj domaćih proizvoda i usluga za opšti prosperitet ekonomije i društva, već je neophodno da potrošaču damo isti ili bolji kvalitet po prihvatljivim cenama i time olakšamo njegov izbor i poverenje u domaći brend. Samo ako mi poštujemo potrošača možemo očekivati da on poštuje i izabere nas. Za Metalac je to imperativ, a nakon 50 godina postojane prisutnosti u skoro svakoj kući u Srbiji, potrošači uzvraćaju poverenjem u brend i to nas čini srećnim. Priznanje Moj izbor svrstavamo među posebno važna baš zato što dolazi od potrošača. Jedino oni mogu da potvrde koliko ste poznati ili omiljeni u njihovom životu“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *