Slobodno tržište i dobre navike

Masel-PLAKAT-C---DraganaProjekat „Birajmo domaće“ ne podrazumeva uvođenje bilo kakvih zabrana ili ograničenja na domaćem tržištu. Sprečavanje razvoja konkurencije i slobodnog tržišta ne donosi dobit građanima, već isključivo biznismenima, koji umeju da iskoriste povoljan trenutak i povlašćeni položaj na tržištu i da na osnovu toga ostvare ekstra profit. Takvo stanje neminovno dovodi do razvoja korupcije, kriminala i pljačke građana.

Proizvodnja kvalitetne robe iziskuje stalna ulaganja u razvoj, u novu opremu i u stručnu i osposobljenu radnu snagu. Odsustvo konkurencije smanjuje potrebu za ovakvim investicijama, i kao krajnju posledicu na tržištu imamo proizvode lošijeg kvaliteta.

Od velike je važnosti postojanje konkurencije između proizvođača. Time se obezbeđuje viši nivo kvaliteta proizvoda, realno snižavanje cena i put ka boljem standardu građana.

Zdrava konkurencija na tržištu podstiče domaće proizvođače da bolje i kvalitetnije rade, ali ih u toj utakmici treba ohrabriti i osnažiti na različite načine i tu građani mogu da imaju važnu ulogu.

Ukoliko je u širokom spektru ponuđene robe, domaći proizvod konkurentan cenom i kvalitetom, dobra ekonomska navika bi trebalo da bude izbor takvog proizvoda. Potrošač prirodno bira robu koja je kvalitetnija i jeftinija i to je potpuno opravdano, ali ovde se akcenat stavlja na one situacije kada biramo između robe sličnog kvaliteta i približno iste cene.

Dakle, ako je domaći proizvod dovoljno kvalitetan i cenovno konkurentan stranom proizvodu, obavezno BIRAJMO DOMAĆE. Neka to postane NAŠA DOBRA NAVIKA.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *