Nadrealističkih 5

Kvintet NADREALISTIČNIH PET (Poljska)

Utorak, 16. oktobar, Novi Sad, Gradska kuća, 20h
Ansambl „Nadrealističnih pet“ čine vrlo zanimljivi i svestrani poljski muzičari. Dugi niz godina članovi ovog klavirskog kvinteta nastupaju kao solisti i kamerni muzičari na brojnim koncertima i festivalima. Nagrađeni su na mnogim prestižnim muzičkim takmičenjima. U svom repertoaru fokusiraju se posebno na savremenu muziku i promovisanje kreativnog izraza poljskih kompozitora. Ovih pet umetnika imaju istu strast – kamernu muziku.
Ulaz je slobodan.

Program:
Juliusz Zarębski: Klavirski kvintet op. 34 (oko 35’) * s Vukom Ovaskainenom
Hanna Kulenty: „Smokey-White” (2016) za klavirski kvintet (oko 16’)
Zbigniew Bargielski „Schizophony” (2012) za klavirski kvintet (oko 16’)
***
Violinistkinja Marija Mahovska Šalah je laureat 13. međunarodnog takmičenja za violinu „Henrik Vjenjavski“ u Poznanju (2006). Koncertmajstor je Varšavske filharmonije. Radi kao asistentkinja na Muzičkom univerzitetu „Frederik Šopen“ od 2013. godine. Nastupala je kao solista i kamerni muzičar u uglednim koncertnim salama, kao što su Karnegi hol u Njujorku, Dizni hol u Los Anđelesu, Velika sala Konzervatorijuma „Čajkovski“ u Moskvi. Svirala je s većinom poljskih filharmonijskih orkestara, uključujući i Varšavsku filharmoniju, orkestre „Sinfonia Varsovia“ i Poljskog radija.

Violinista Mihal Šalah je dobitnik prve nagrade na Konkursu za kamernu muziku „St. Martin“ u Londonu (2011), kao i prve nagrade na 19. Međunarodnom takmičenju kamerne muzike u Solunu (2010). Usavršavao je svoje muzičke veštine s Vadimom Brodskim, Sergejem Kravčenkom i Viktorom Pikaizenom. Doktorske studije sa zvanjem doktora muzičke umetnosti završio je 2016, kada i počinje da radi na Akademiji za muziku „Feliks Novovjejski“ u Bidgošču u zvanju docenta. Od 2009. godine član je Varšavske filharmonije. Svirao je resitale u Nemačkoj, Finskoj, Češkoj, Velikoj Britaniji, Holandiji. Snimao je za prestižnu izdavačku kuću „CD ACCORD“.

Violista Artur Rozmislovič prvi je violista Vroclavskog filharmonijskog orkestra Nacionalnog muzičkog foruma i član Kvarteta „Lutoslavski“. Kao kamerni muzičar nastupao je na brojnim festivalima za pozorište i muziku: „Varšavska jesen“, „Šopen i njegova Evropa“, „Wratislavia Cantans“, Pacifički muzički festival. Usavršavao je svoje muzičke veštine sa P. Cukermanom, M. Tri, S. Kamasom i sarađivao s čuvenim orkestrima („Sinfonia Juventus“, Londonski simfonijski orkestar, Poljski radio-orkestar, Nacionalni baskijski orkestar) i dirigentima, kao što su: Gabrijel Hmura, Majkl Tilson Tomas, Valerij Gergijev, ser Kolin Dejvis… Svirao je resitale širom Evrope, Azije i SAD-a.

Čelista Filip Siska dobitnik je značajnih priznanja i kao solista i kao kamerni muzičar: prve nagrade na konkursu kamerne muzike „St. Martin“ u Londonu (2011) i Međunarodnom takmičenju u Solunu (2010); druga i treća nagrada na takmičenju za violončelo u Licenu (Austrija), prva nagrade na takmičenju u Košicama (Slovačka). Filip Siska je diplomirao na Akademiji za muziku „Feliks Novovjejski“u Bidgošču, gde je 2017. godine i doktorirao. Od 2018, je solista Ignaci Jan Paderevski Pomeranian Philharmonic u Bidgošču. Učestvovao je na majstorskim kursevima cenjenih čelista: S. Honigberg, K. Mihalik, P. Glombik, A. Orkiš i T. Strahl. Snima za prestižnu izdavačku kuću „CD ACCORD“.

Pijanista Bartlomjej Vezner doktorske studije muzičke umetnosti završio je 2013. godine, a od 2014. godine radi kao docent na Akademiji za muziku „Feliks Novovjejski“ u Bidgošču, gde rukovodi departmanom za klavirsku kamernu muziku. Dobitnik je brojnih nagrada na takmičenjima, i kao član kamernih sastava (prva nagrada na Konkursu „St. Martin“ u Londonu – 2011, titula laureata 50. Međunarodnog vokalnog konkursa „Hertogenbosch“ u Holandiji – 2014) i kao solista (specijalna nagrada na 6. Međunarodnom pijanističkom takmičenju „I. J. Paderevski“ u Bidgošču – 2004, počasna nagrada na 15. Međunarodnom pijanističkom takmičenju „L. Janaček“ u Brnu – 2008).