Ispitivanje popularnosti proizvoda 2009.

rezultatiproizvodsviTokom novembra i decembra 2009. godine, Udruženje građana Moja Srbija je obavilo istraživanje o popularnosti domaćih proizvoda. Anketiranje je trajalo 34 radna dana u Maxi supermarketima 30 gradova Srbije. Anketom su obuhvaćeni: Niš, Vranje, Pirot, Kruševac, Čačak, Užice, Gornji Milanovac, Arilje, Kragujevac, Zaječar, Bor, Jagodina, Smederevo, Ruma, Subotica, Sombor, Vrbas, Apatin, Kikinda, Aranđelovac, Sremska Mitrovica, Šabac, Lazarevac, Vršac, Novi Sad, Zrenjanin, Obrenovac, Pančevo, Zemun i Beograd.

Istraživanje je obavljeno tokom akcije Karavan Birajmo domaće, koja je odrađena u okviru kampanje Birajmo domaće, koju Udruženje Moja Srbijasprovodi od početka 2009. godine. Aktivisti Udruženja su, tom prilikom, podelili 150.000 primeraka prospekta Birajmo domaće i razgovarali sa građanima, objašnjavajući im šta se dobija većom kupovinom domaćih proizvoda. Pretpostavlja se da su predstavnici Moje Srbije razgovarali sa oko 30.000 građana. Aktivisti su pitali građane da li imaju poverenje u domaće proizvode i objašnjavali im zašto je kvalitet domaće robe često bolji od kvaliteta uvoznih proizvoda. Anketirani građani su imali zadatak da pokušaju da za dva minuta nabroje deset kvalitetnih domaćih proizvoda.

Prikupljeni su odgovori 5.864 stanovnika Srbije. Zaključili smo da dame u Srbiji daleko češće od svoje jače polovine vuku cegere iz prodavnice.

Najveći broj anketiranih potrošača ima završenu srednju školu, znatan procenat je visoko-obrazovanih, a najmanji broj kupaca sa osnovnim obrazovanjem se snabdeva u supermarketima.

Dok je u Beogradu broj kupaca konstantan, u unutrašnjosti je posećenost supermarketa direktno proporcionalna lokalnim događajima. Tako na primer, u Pirotu se broj kupaca višestruko uveća u danima kada fabrika Tigar isplaćuje lične dohotke.

Među rafovima supermarketa se najčešće mogu sresti ljudi srednjih i poznijih godina. Mlađi od 30 nešto ređe odlaze u nabavku.

Većina potrošača je podržala akciju Birajmo domaće i pohvalno se izražavala o kvalitetu domaće robe. S druge strane, mali broj građana je uspevao da za dva minuta nabroji svih 10 proizvoda. Iz toga zaključujemo da je neophodna šira akcija na podizanju vidljivosti i stvaranju poverenja u domaće proizvode.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *