Brioni Diaries

Brioni

Izložba o Brionskim ostrvima – kombinacija nostalgije i uživanja

Izložba „Brioni Diaries“ mlade umetnice Dee Cvetković biće otvorena u četvrtak, 30. novembra u 19 časova u Marsh Open Space-u (Cetinjska 15, Beograd).

Fotografije su nastajale od 2013. do 2017. godine na Brionskim ostrvima i, prema rečima autorke, inicijalno su bile objavljivane na njenom instagram profilu, da bi njeno raspoloženje, doživljaji, kao i razumevanje mesta i ljudi na fotografijama uticali na kasnije dodavanje filtera.

„Premeštanjem ovih fotografija iz prostora društvenih mreža u stvaran prostor htela sam da izbegnem gubljenje sadržaja u masi generičkih slika stvarnosti kom svakodnevno prisustvujemo. Ova izložba je i moj pokušaj da svoje brionske dane sačinjene od retro enterijera, socijalističke arhitekture, antičkih ruševina, golf terena, jelena i zebri, borovine, noćnih kupanja, pozorišnih predstava, kašnjenja na poslednji trajekt, gemišta, mamurluka, međimurskih pita i austrougarskih štrudli u kafeu hotela Neptun, pretočim u kolaž koji bi predstavljao moju verziju Briona danas“, ističe Dea.

Istoričarka umetnosti Ana Simona Zelenović navodi da pri posmatranju fotografija dolazi do kombinacije osećaja nostalgije i uživanja, „kao da su pred nama kadrovi nekog filma, delići stvarnosti koje nismo u mogućnosti da spojimo u celovitu sliku. Osećaj nostalgije izazvan je kako atmosferom na fotografijama, tako i čežnjom za celinom koja nije doživljena, već se posmatra posredno, iz ugla autorke“.

„Dea Cvetković stvara sopstvenu ikonografiju kombinujući različite elemente morskog pejzaža, jugoslovenskog enterijera i antičke arhitekture, ali i detalja poput odeće i raznih upotrebnih predmeta. Autorka beleži različite vizuelne utiske stvarnosti poput kontrasta boja, preplitanja linija, tekstura prirode ili stvari, kao i njihovih struktura. U ovim postupcima uočava se estetizacija realnosti. Estetizaciji doprinosi brionski pejzaž, ali i pažljivo kadriranje, strukturisanje i komponovanje slike. Duboko ličan ton ovih fotografija vidljiv je u svesnoj ili nesvesnoj potrebi da zamislimo osobu sa druge strane objektiva“, dodaje Zelenović.

Ostavite komentar: