Birajmo domaćeŠta je domaći proizvod?

Domaći proizvod podrazumeva svu robu proizvedenu u Srbiji, u čijoj proizvodnji vrednost uvoznih sirovina i repromaterijala ne prelazi polovinu fabričke vrednosti proizvoda; odnosno u najvećem broju slučajeva 30% iznosa maloprodajne cene.
Bitno je pojasniti da oznaku «domaćeg proizvoda» može da nosi sva roba koji su proizveli građani Srbije, najvećim delom od domaćih sirovina, i na teritoriji Srbije. To znači da nije važno čiji je to brend, sve dok je naš proizvod, zato što većina novca kojim je roba kupljena ostaje u zemlji.

Razlika između pojma domaći brend i domaći proizvod

Kada kažemo „domaći brend“, obično mislimo na robnu marku poreklom sa naših prostora, bez obzira na to gde se roba proizvodi i na koji način se vrši raspodela prihoda od njene prodaje. Domaći proizvod je roba koja je proizvedena u našoj zemlji, većinom od naših sirovina, bez obzira na to čiji je brend i odakle je vlasnik fabrike.
Dakle, Fiat automobil, proizveden u Turskoj, predstavlja italijanski brend, a turski proizvod.

Po čemu se akcija Birajmo domaće razlikuje od drugih?

Postoji bitna razlika između našeg projekta i sličnih projekata u regionu. Dok u Hrvatskoj insistiraju na izvorno hrvatskoj robi, naša kampanja podržava sve proizvode, koji zadovoljavaju uslov da ih možemo nazvati «domaći proizvod». To znači da građane pozivamo da biraju domaće proizvode, bez obzira na to o čijem se brendu radi.
Ovakav odnos prema tržištu ne ugrožava strane investitore. Naprotiv! Mi smo se opredelili za investicioni protekcionizam, za podršku svima koji žele da ulože u Srbiju, da ovde stvaraju materijalna dobra, da zaposle naše radnike, da pune naše fondove i naš budžet i da time učestvuju u ukupnom razvoju Srbije.

Dinar zlata vredan

Kurs dinara direktno zavisi od priliva i odliva deviza iz države. S obzirom na to da će priliv deviza, pod uticajem svetske ekonomske krize, biti otežan, najbolji način da održimo stabilnost kursa predstavlja smanjenje odliva deviza iz zemlje. Aktivnostima u okviru projekta „Birajmo domaće“ i kupovinom domaćih proizvoda u većoj meri, ostvariće se uticaj i na smanjenje deficita u spoljnotrgovinskoj razmeni i na stabilnost domaće valute.

Domaće posao čuva

Ono što se ne prodaje, ne treba ni da se proizvodi. Kupovinom nekog proizvoda stvaramo potrebu da se isti i dalje pravi.
Zbog straha od krize koja uzrokuje manje trošenje novca, i smanjenih kupovnih mogućnosti dolazi do opšteg pada prometa roba, a samim tim i srpskih proizvoda. Zato je važno da i to malo novca koje možemo da potrošimo damo upravo za naš proizvod, jer time ostaje potreba da se i dalje pravi. Sve dok tržište traži robu, opstaće ta radna mesta. Sačuvajmo naš posao, i posao dragih osoba. Birajmo domaće!

Dobrodošli investitori!

Postoji više faktora koji utiču na odluke privrednika da investiraju u nekoj zemlji. Do sada je veoma često jeftina radna snaga bila presudan faktor za dolazak stranih kompanija u Srbiju.
Cilj je da im ponudimo nešto drugo, a to je povećana mogućnost plasmana robe na našem tržištu, koje nije malo. Kada se uspostavi takvo tržište u kome se prednost daje robi proizvedenoj u Srbiji, inostranom brendu će se više isplatiti da otvori proizvodne pogone ovde i zaposli desetine radnika, nego da robu prosto uvozi.
U protivnom, zašto bi neko ulagao novac u gradnju novih kapaciteta, ako može jednostavno da nam uveze i proda robu proizvedenu na nekom drugom mestu?

Šljiva preko grane

Gotovo je nemoguće da jedno preduzeće ostvari bitnije izvozne rezultate, ukoliko pre toga nije razvilo proizvodne kapacitete na osnovu proizvodnje i plasmana robe na domaćem tržištu. Ovom akcijom pomažemo našim proizvođačima da poslovanjem na domaćem tržištu ojačaju, da bi se kasnije lakše širili i borili sa konkurencijom na stranim tržištima.

Zašto baš delovanje putem prospekata?

Oglašavanje putem prospekata, koji stižu na kućne adrese, predstavlja vid direktnog marketinga. Dok svi vidovi oglašavanja u svetu doživljavaju pad prihoda, sistemi direktnog marketinga u Evropi i Americi beleže rast i preko 20%, bez obzira na trenutnu krizu. Ovo je dovoljan podatak koji nam govori o efektima njegovog korišćenja. Zbog toga smo se i mi odlučili za direktni marketing. Naravno, to nije jedina aktivnost u sklopu projekta „Birajmo domaće“.

Mi radimo, mi utičemo

Aktivnosti projekta Birajmo domaće su usmerene na promenu svesti svih građana, u cilju stvaranja navike da se pri kupovini prednost daje domaćim proizvodima. Moja Srbija je pokrenula akciju, ali se boljitak srpske privrede tiče svih nas. Ukoliko se na pravi način organizujemo i potrudimo, svi po malo – državna vlast, studenti, sindikati, marketinske agencije, radnici, proizvođači, prodajni lanci, udrženja potrošača, penzioneri, nevladine organizacije, mediji…; možemo naći lek za srpsku privredu.